Ala detailplaneeringu venimise tõttu peab riigi maanteeamet tõenäoliseks, et Väo liiklussõlme ehitamine lükkub edasi, sest planeeringu puudumise tõttu ei saa riik sundvõõrandada tee-ehitusele jalgu jäävaid maatükke.
Väo liiklussõlme ehitus ähvardab edasi lükkuda
Riigi maanteeamet on Tallinna-Narva maantee 8,4 kilomeetri pikkuse Väo-Maardu teelõigu uuendamise jaganud kahte etappi - Loo-Maardu lõigu ehitamiseks on juba käimas riigihange ja ehitamine peaks algama sel sügisel ning Tallinna piiril asuva Väo hiiglasliku liiklussõlme ehitus pidi algama tuleval aastal.
Riigi maanteeameti peadirektori Tamur Tsäkko sõnul pole aga Tallinna linnavolikogu seniajani kehtestanud 2007. aasta detsembris algatatud ning Väo liiklussõlme rajamist ette nägevat detailplaneeringut.
«Enne ehituse algust on vaja lõpule viia ka maade võõrandamine, mis suures osas on küll tehtud, kuid veel võõrandamata kinnistute osas (4 tükki) on tõenäoliselt vajalik sundvõõrandamise läbiviimine,» märkis ta kirjas majandus- ja kommunikatsiooniministrile Juhan Partsile. Tsäkko lisas, et sundvõõrandamise algatamise eelduseks on aga kehtestatud detailplaneeringu olemasolu.
«Arvestades eeltoodud asjaolusid on tõenäoline, et Väo liiklussõlme ehituse riigihanget ei ole võimalik läbi viia varasemalt lubatud ajagraafiku jooksul (see on järgmise aasta jooksul),» tõdes Tsäkko kirjas ministrile. «Palume teiepoolset kaasabi detailplaneeringu menetluse kiirendamiseks.»
Lisaks kirjutas Tsäkko, et detailplaneeringu viibimise ühe põhjusena on Tallinn viidanud vajadusele enne lõpule viia teised piirkonda puudutavad planeeringud ja nende keskkonnamõju hindamised. Ta märkis, et koostamisel olevale Lasnamäe elualade planeeringule andis maanteeamet eitava kooskõlastuse ja esitas oma märkused, kuid nendega pole arvestatud.
Samuti tõi ta välja, et mitmes piirkonda puudutavas keskkonnamõju strateegilises hindamises ei kajastata Väo liiklussõlme lõplikku lahendust.
Esialgse plaani kohaselt pidi Loo-Maardu lõik valmis saama 2011. aastal. Väo liiklussõlme hange pidi aga tehtama tuleval aastal ning sõlm pidi valmis saama 2012. aasta augustis.
Rekonstrueerimise käigus laiendatakse olemasolev neljarajaline tsementbetoonkattega maantee kuuerajaliseks asfaltbetoonkattega maanteeks, ehitatakse kolm eritasandilist liiklussõlme (Väo, Iru-Loo, Maardu) ja uued sillad Pirita jõel.
Tööde eeldatavaks maksumuseks on 1,1 miljardit krooni, millest 82 protsenti rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahenditest.
Kõige suurejoonelisemaks peakski just kujunema linna piiril asuv Väo ristmik, mis koos kõigi peale- ja mahasõitudega hakkab laiuma ligi 20 hektari suurusel alal ning saab endale ühtekokku neli viadukti, et eri suundades liikuvate autode teed mingil juhul ei ristuks.