Poolas asuvast MANi tehasest pärit maagaasi kütusena kasutav liinibuss on juba kolm päeva Tallinnas katsesõite teinud ning reisijaid vedanud.
Gaasibuss teeb Tallinnas esimesi ringe
Gaasibuss liigub liinidel 7, 36, 50, 54 ja 58, et katsetada linnaliikluse erinevaid tingimusi nii sirgel maal kui mäest üles ja alla sõites. Bussi testimine kestab 12. oktoobrini ehk kokku kuu aega.
Abilinnapea Jaanus Mutli kinnitas, et gaasibussi kasutamise peamine eesmärk on linna õhusaaste vähendamine. Kui katsetused kulgevad edukalt, hakkab linn mõtlema niisuguste busside ostmisele.
Hiljuti ehitas Eesti Gaas Lasnamäele Suur-Sõjamäe tänavale gaasitankla, kus saab nii autosid kui busse surugaasiga tankida. Esialgu on see Tallinnas ainuke niisugune tankla. Kui gaasibusse juurde tuleb, on samasuguseid tankimise kohti plaanis loomulikult juurde ehitada. Eesti Gaas on selleks valmis.
MANi tehase esindaja Eestis Andres Mängel kinnitas, et ettevõte toodab gaasibusse juba 1934. aastast alates. Tallinnas katsetatava bussi tehnoloogia on pärit 2001. aastast ning vastab Euroopa Liidu kõige karmimatele saastenõuetele.
Diislikütusel töötavate bussidega võrreldes paiskab gaasibuss õhku 70 protsenti vähem lämmastikoksiidi, 80 protsenti vähem süsinikoksiidi ning tahkeid osakesi ei eralda praktiliselt üldse mitte.
Tallinnas ringi liikuv gaasibuss on alates 2007. aastast teinud testsõite Poolas ning kokku läbinud juba 136 000 kilomeetrit. Bussis on ametlikel andmetel kokku 87 iste- ja seisukohta, kuid sada inimest mahub sõidukisse vabalt ära.
Mängel väitis, et võrreldes diislikütusega on maagaas umbes 30 protsenti odavam, kütuse kulu jääb aga sisuliselt samaks. Bussi katusel asub kuus ballooni, millesse mahub kokku 1284 liitrit maagaasi. Balloonid ning nende täitmise tehnoloogia on pärit lennukitööstusest, mistõttu ei ole karta, et balloonid võiksid plahvatada või midagi muud hirmsat võiks nendega juhtuda.
Tallinna autobussikoondis ei pea gaasibussi kasutamise eest MANi tehasele sentigi maksma. Kogu kulu moodustab vaid kulutatud maagaasi maksumus.