Esmaspäeval varises Kohtla-Järve külje all Statoili Kukruse tanklas taas vana kaevanduskäik, tekitades kolmemeetrise läbimõõduga ja umbes sama sügava augu, mis on lisaks ka tähistamata.
Bensiinijaamas varises sisse vana kaevanduskäik
Varingut vaatamas käinud Kohtla-Järve abilinnapea Jüri Kollo hindas olukorda tõsiseks, kuid ei olnud päris kindel, kas tegemist on ikka linna maaga või sattus varing maantee ohutustsooni, kus probleemi peab lahendama maanteeamet.
Täna saab korda
Viru teedevalitsuse juhataja asetäitja Rainer Kuldmaa ütles, et täna täidetakse auk ja korrastatakse ka varasemaid varingukohti.
«Kindel on, et juhtum leidis aset üpris linna ja teedevalitsuse hallata oleva maa piiril, kuid me ei hakka joonlauaga vahemaid mõõtma,» ütles ta. «Reedel (täna toim) hakatakse auku täitma ja samas korrastatakse kolm aastat tagasi täidetud kohad.»
Lisaks sellele korrastatakse ka varinguala piirav tara Tallinna-Narva maantee poolt. Kuldmaa kinnitas aga, et maanteealune maa on hästi täidetud ning seal probleeme ei ole.
Nagu ka neli aastat tagasi, varises taas sisse endise Kukruse kaevanduse peakäigu lagi.
Mure tee-ehitusega
Lähiaastatel tuleb tee-ehitajatel seoses uue maanteelõigu ehitusega Jõhvi ja Kohtla-Järve vahel kaevanduskäikude probleemiga ilmselt korduvalt kokku puutuda, kuid Kuldmaa sõnul ollakse sellest teadlikud ja sellega arvestatakse.
«Nii üks välismaine insenergeoloogiafirma kui ka Eesti spetsialistid on maapõue spetsiaalse radariga läbi uurinud ja seepärast teatakse täpselt, kust käigud lähevad, ning uus tee projekteeritakse nii, et ta ei vajuks,» kinnitas Kuldmaa. «Kui tuleb ületada kaevanduskäike, ehitatakse maapinna sisse nii-öelda sillad, mis toetuvad tervikutele, ja sellega välditakse võimalikke vajumisi.»