Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Bensiinijaamas varises sisse vana kaevanduskäik

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sellesse auku võib lausa mitu autot ära uputada, ütles sammudega augu suurust mõõtnud Kohtla-Järve abilinnapea Jüri Kollo.
Sellesse auku võib lausa mitu autot ära uputada, ütles sammudega augu suurust mõõtnud Kohtla-Järve abilinnapea Jüri Kollo. Foto: Peeter Lilleväli

Esmaspäeval varises Kohtla-Järve külje all Statoili Kukruse tanklas taas vana kaevanduskäik, tekitades kolmemeetrise läbimõõduga ja umbes sama sügava augu, mis on lisaks ka tähistamata.

Varingut vaatamas käinud Kohtla-Järve abilinnapea Jüri Kollo hindas olukorda tõsiseks, kuid ei olnud päris kindel, kas tegemist on ikka linna maaga või sattus varing maantee ohutustsooni, kus probleemi peab lahendama maanteeamet.

Täna saab korda

Viru teedevalitsuse juhataja asetäitja Rainer Kuldmaa ütles, et täna täidetakse auk ja korrastatakse ka varasemaid varingukohti.

«Kindel on, et juhtum leidis aset üpris linna ja teedevalitsuse hallata oleva maa piiril, kuid me ei hakka joonlauaga vahemaid mõõtma,» ütles ta. «Reedel (täna – toim) hakatakse auku täitma ja samas korrastatakse kolm aastat tagasi täidetud kohad.»

Lisaks sellele korrastatakse ka varinguala piirav tara Tallinna-Narva maantee poolt. Kuldmaa kinnitas aga, et maanteealune maa on hästi täidetud ning seal probleeme ei ole.

Nagu ka neli aastat tagasi, varises taas sisse endise Kukruse kaevanduse peakäigu lagi.

Mure tee-ehitusega

Lähiaastatel tuleb tee-ehitajatel seoses uue maanteelõigu ehitusega Jõhvi ja Kohtla-Järve vahel kaevanduskäikude probleemiga ilmselt korduvalt kokku puutuda, kuid Kuldmaa sõnul ollakse sellest teadlikud ja sellega arvestatakse.

«Nii üks välismaine insenergeoloogiafirma kui ka Eesti spetsialistid on maapõue spetsiaalse radariga läbi uurinud ja seepärast teatakse täpselt, kust käigud lähevad, ning uus tee projekteeritakse nii, et ta ei vajuks,» kinnitas Kuldmaa. «Kui tuleb ületada kaevanduskäike, ehitatakse maapinna sisse nii-öelda sillad, mis toetuvad tervikutele, ja sellega välditakse võimalikke vajumisi.»

Tagasi üles