Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Trollid Balti jaamast veel ei kao

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Harjumaalased saavad ühtse kuukaardiga ka Tallinna trollides sõita.
Harjumaalased saavad ühtse kuukaardiga ka Tallinna trollides sõita. Foto: Egert Kamenik

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitas, et sõitjad võivad täitsa rahulikud olla, sest enne põhjalikku analüüsi ning sõitjatevoogude hindamist ei kao Tallinnas üksi trolliliin ära.


Ta lisas, et Balti jaama kolme trolliliini ümberkorraldamise mõtteid on küll olnud, kuid tegudeni ei ole veel jõutud ning lähiajal tõenäoliselt ka ei jõuta. Trollipargile ei ole ühtegi konkreetset käsku antud.

«Küsimus on tegelikult selles, et kui vaatame praegu Balti jaama sõitvate 5. ja 7. liini trollide koormust, siis võib julgelt öelda, et Balti jaam on oma kunagise tähtsuse minetanud,» märkis Harjo. «Seetõttu tekkis vahepeal mõte, et üks nendest trolliliinidest kinni panna.»

Ta selgitas, et kui näiteks 5. trolliliin sulgeda, siis tuleb tihendada samuti Mustamäelt lähtuva 1. liini graafikut. Sel juhul saaksid mustamäelased Lille peatuses Õismäelt tuleva 7. liini trollile ümber istuda ja Balti jaama sõita. Praegu on see aga vaid esialgne mõte.

Harjo sõnul tuleb mingi konkreetse plaani väljatöötamiseks esmalt teha põhjalik sõitjatevoogude analüüs. Kui panna kinni suure täituvusega liin, siis on paljud inimesed sunnitud ümber istuma ning see ei ole kindlasti hea otsus.

«Meie huvi ei ole elektritranspordi osakaalu vähendamine,» kinnitas Harjo. «Oleme päris uhked selle üle, et umbes kolmandiku kogu ühisveondusest linnas moodustab elektritransport. Kui aga on dubleerimisi, siis peame mingeid otsuseid paratamatult langetama.»

Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul ei oska ta isegi öelda, kust pärinevad jutud, et Balti jaama trolliliinidest üks kinni pannakse. Ta lisas, et niisugust plaani ei ole transpordiametiga kindlasti arutatud.

«Niisuguse otsuse tegemine eeldab põhjalike analüüside tegemist,» kinnitas abilinnapea.

Mutli märkis, et transpordiamet jälgib pidevalt sõitjatevoogusid linna erinevatel bussi-, trammi- ja trolliliinidel. Kui on näha, et kuskil sõitjate arv kasvab, siis tihendatakse seal ka sõidugraafikut. See kehtib tema sõnul ka Kadriorgu sõitva 3. trammiliini kohta. Praegu ei olevat seal sõitjaid oluliselt juurde tulnud, mistõttu jätkab liin senise graafiku järgi.

Abilinnapea mainis, et 1. septembrist hakkasid kehtima sügis-talvised sõidugraafikud, mistõttu nii mõnelegi liinile tuli ühissõidukeid juurde.

Tagasi üles