Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387
Saada vihje

Hõredam liiklus röövib trammijuhi tuludest kümnendiku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tramm.
Tramm. Foto: Liis Treimann

Septembrikuu tõi Tallinna trammijuhtidele halva üllatuse - nende töökoormust vähendatakse kümnendiku võrra ja samas mahus väheneb nende igakuine sissetulek.


Selle põhjustas trammiliikluse hõrendamine ligi kuuendiku võrra mulluse septembriga võrreldes, mida linn tegi, viidates ühistranspordiga sõitvate inimeste arvu vähenemisele.

Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise (TTTK) juhataja Toomas Sepp ütles Postimees.ee'le, et neid seab fakti ette linna transpordiametilt saadud tellimus. «Seoses tellimusega ei ole võimalik kõikidele töötajatele tagada täistööaega.»

Olukorra lahendamiseks 13. augustiks kokku kutsutud koosolekul leppisid juhtkond ja töötajate usaldusisikud kokku, et mahukärbe toob kaasa töökoormuse vähendamise.

«Me eelistame töökohtade säilimist, mitte et peaks inimesi koondama,» avas Sepp valikute sisu.

Pensionäridest töötajate koormus jäi kokkuleppega endiseks. See langes juba kevadel 0,5 peale ja jääb ka edaspidi samale tasemele.

Kõik käis vabatahtlikult

Sepa sõnul on 800 töötaja seas kindlasti üksikuid pahaseid, kuid üldjuhul saadi olukorrast aru ning ükski töötaja lõpuni vastu ei punninud. «Kõik trammi- ja trollijuhid esitasid vabahatlikult avalduse, kus nad vastavalt kokkuleppele töötavad osalise koormusega.»

Tema väitel on osalise tööaja kasutamine olnud pehmem lahendus kui põhipalga vähendamine. «On väga oluline, et töötajate tunnitariif on säilinud.»

Transpordi ametiühingu Põhja piirkonna koordinaatori Aleksandr Martinenko sõnul saavad nad aru, et olukord on keeruline, ning töötajad leiavad, et osaline tööaeg on parem kui koondamine. Inimesed olevat küll pahased, kuid hetkel protestiaktsioone ei plaanita.

«Me nõuame, et transpordiamet vaataks veelkord üle liinikoormuse. Selles küsimuses on veel kavas kohtuda linnavõimudega ja abilinnapeaga,» rääkis Martinenko.

Trollid järgmisena löögi alla?

Kuigi trollijuhid töötavad septembris täiskoormusega, pole Sepa sõnul välistatud, et oktoobrist minnakse ka nende põhisissetuleku kallale.

«Oktoobris vaatame uuesti üle trollijuhtide koormuse. Kui on ebasoodsad olud, võib juhtuda, et nad hakkavad tööle 0,95 koormusega. See on umbes üks vaba päev kuus alates oktoobrist aasta lõpuni. See võib tulla, aga ei pruugi tulla,» rääkis trammi- ja trollipargi juht.

Ka pensionäridest trollijuhid jätkavad 0,5se töökoormusega.

Ametiühingute ja ettevõtte juhtide kokkulepe kehtib aasta lõpuni.

Tallinn hõrendas ühistransporti

- Tänavu septembris on Tallinna ühistranspordiliiklus keskmiselt ligi viis protsenti hõredam kui aasta tagasi.

- Seda põhjendavad linnavõimud ennekõike reisijate arvu vähenemisega, mida soosivat kasvav tööpuudus ja soov raha kokku hoida.

- Enim ehk ligi 15 protsenti langes tipptunnil käigus olevate trammide arv.
- Trollide arv vähenes ligi kümnendiku.
- Busside arvu langus jäi 3-4 protsendi sisse.

- Enim kärbiti 3. trammiliini, mis sõidab nüüd praktiliselt vaid tipptundidel ja nädalavahetusel

- Transpordiameti teatel võib veeremi arvu mullusega võrdlemine olla petlik, sest vahel asendatakse näiteks hoopis väiksem troll suuremaga.  

Allikas: Postimees, Tallinna transpordiamet, TAK, TTTK

Tagasi üles