Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Mäo ristis muutub liikluskorraldus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Ümbersõidu skeem.
Ümbersõidu skeem. Illustratsioon: Nordecon/Lennart Rikk

Alates neljapäevast muutub seoses Mäo möödasõidu ehitusega oluliselt Mäo risti liikluskorraldus, millega seni Tallinna-Tartu maanteel kulgenud liiklus suunatakse osaliselt uuele trassile ning ümber Mäo kolmnurga Paide-poolse tipu tagasi vana Tallinna-Tartu Võru-Luhamaa maantee trassile.


Vaata ümbersõidu marsruuti siit!

«Suuname olemasoleva Tallinna-Tartu maantee liikluse trassi algusest uuele teelõigule, alates ehitatava lõigu Kükita-poolsest otsast kuni Pärnu-Rakvere maanteeni, sealt ühtivad kahe maantee liiklusvood ja kulgevad Paide poole kuni Mäo kolmnurga Paide- poolse tipuni,» selgitas ASi Nordecon Infra juhatuse liige, teedeehituse direktor Jaanus Taro pressiesindaja vahendusel.

Teekond pikeneb 10 minutit

Ohutuma ja sujuvama liikluse tagamiseks on rajatud ajutine ringristmik, edasi suundub Tallinna-Tartu suunaline liiklusvoog mööda Mäo teed tagasi vana maantee trassile.
Kuna Tallinna-Tartu maanteel on suur liikluskoormus, siis võib teekond kahe linna vahel venida 5-10 minutit pikemaks.

«Neljapäevast toimuv liikluskorralduse muudatus on ühtlasi suurim, mida me Mäo möödasõidu ehitamiseks kasutame. Kuni liikluskorralduse muutmiseni teostasime töid vaid uuel trassil, et võimalikult vähe liiklust häirida,» toonitas Taro.

Ta lisas, et kõik ümbersõiduteed on asfaltkattega ja hea läbitavusega, kuid tipptundidel võib siiski esineda ummikuid.

Pärast uue Mäo möödasõidu valmimist peaks liiklus Tallinna-Tartu maanteel muutuma sujuvamaks. Uue trassi tõttu lüheneb tee Tallinnast Tartusse 690 meetri võrra, väheneb sõiduaeg ning liiklus muutub ohutumaks.

Mäo möödasõidu alale tuleb kolm eritasandilist ristmikku. Samuti rajatakse sinna kaks kilomeetrit kergliiklusteid, sild üle Vodja jõe ning 2,4 kilomeetrit müratõkkeid. Ehitatava lõigu pikkus Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel on 6,4 km ning Pärnu-Rakvere-Sõmeru maanteel 2,5 km.

«Ehitame Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee ümbersõidul eraldusribaga 2+2 sõidurajaga I-klassi maanteeks,» märkis Jaanus Taro. Tema kinnitusel tagab ristmike projektlahendus põhimaanteel liiklejate jaoks maksimaalse sõidumugavuse.

Kohalik liiklus eraldub Tallinna-Tartu maanteed läbivast liiklusest, milleks jääb kasutusse olemasoleva maantee 4,1 km pikkune säilitatav lõik.

2010. aasta oktoobriks valmiva möödasõidu ehituse ajal on kavandatud veel kaks olulist, kuid esimesest väiksemat liikluskorralduse muudatust. 

Tagasi üles