Ometi on just tema see, kes on oma sõbra vastu kõige halastamatum, öeldes talle telefonis: «Sa ei tahtnudki neid päästa.» Lee räägib mõlemast mõrtsukast, kuid mõtleb ühte, seda, kellest oli uurimise käigus saanud Capotei kõige parem sõber.
Perry Smithis (Clifton Collins jun) tunneb Capote ära iseenda. Ning kohe selgub kõige kohutavam see, kes vajab kaastunnet, kes seda suisa nõuab ja nõutab, ei ole mitte Perry, vaid Capote ise!
Mõlemad on olnud noorelt hüljatud, neil on sarnane saatus, aga üks on tapnud inimese(d), teine kirjutanud raamatu(d). Kuid tapja on tugev, kirjanik nõrk, egomaniakaalne ning nartsissistlik.
Ei mingeid illusioone, ütleb meile filmi lavastaja Bennett Miller ja stsenarist Dan Futterman, sellised nad on.
Kuid kui tapja on ja ka jääb selleks, kellena oleme teda tundma õppinud, ja mõistnud, et mõrv toimus afektiseisundis, siis kirjanik muutub üha negatiivsemaks. Kirjanik on varas, kirjanik on valetaja.
Õnneks võime siia kohe lisada kirjaniku nime Capote, mitte meie! Isegi siis, kui talle (mitte meile!) antakse võimalus oma poomist ootavat sõpra viimast korda emmata, loobub ta sellest, minnes kambrist välja külg ees, võltsilt nuuksudes ning luksudes. (Milline meister küll on Hoffman!)
Filmi kui kunstiteose sünniks pole vajalikud mitte ainult hea stsenaarium ja oskuslik juhtimine, mis paratamatult langeb lavastaja õlgadele. Hea filmi puhul on kõik hea ning ka see, mida muidu nagu tähelegi ei panda, muutub äkki hädavajalikuks, ilma milleta filmi ette ei kujuta, näiteks heli.