Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730
Saada vihje

Nissan Terranaut näitab maasturite tulevikutrende

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Margus Mihkels
Nissan Terranaut ei jõua ilmselt kunagi tootmisse, kuid annab ometi üsna hea ettekujutuse, millised võivad eriotstarbelised maasturid juba mõne aasta pärast olla.
Nissan Terranaut ei jõua ilmselt kunagi tootmisse, kuid annab ometi üsna hea ettekujutuse, millised võivad eriotstarbelised maasturid juba mõne aasta pärast olla. Foto: Nissan

Nissan toob tuleval nädalal avataval Genfi autonäitusel avalikkuse ette ulmelise maastikuauto Terranaut, mis on loodud ennekõike teadlase vajadusi silmas pidades.

Terranaut, mis vähemalt praegusel kujul ilmselt kunagi tootmisse ei jõua, peab inimestele andma ettekujutuse, kuidas tulevikuautod üha paremini keskkonda sobituvad. Terranaut on kujundatud liikuva laborina, mida võiks võrrelda maal liikuva kuukulguriga.

«Kaitseb sõitjaid ka kõige karmimates tingimustes, kuid samas ei eralda neid ümbritsevast,» selgitas Nissani tootearendusjuht François Bancon ideed, millest ulmeline sõiduk sündis. Nissani disainerite visioonide kohaselt sobib Terranaut ennekõike teadlastele välitöödeks.

Labor pandi ratastele

Mõõtudelt on Terranaut hiiglaslik: 4965 millimeetrit pikk, 2150 millimeetrit kõrge ja 2100 millimeetrit lai. Tänu sellele on auto sisemuses piisavalt ruumi, et mahutada ära liikuva labori seadmed ja teadlased.

Nissani esindajad kirjeldavad Terranauti kui tulevikumaasturit, mis aitab meil maailma paremini tundma õppida.

Tegemist ei ole mitte niivõrd auto, kuivõrd liikuva uurimis- ja kommunikatsioonikeskusega, millega võib avastada nii kõrbeavarusi kui ka uurida karmi tundramaastikku. Auto on varustatud satelliitsidesüsteemiga, mille kaudu saab autosolijatega ühendust pidada hoolimata sellest, kus maailma otsas nad parajasti viibivad.

Terranaut on kavandatud kolmekohalisena. Ülejäänud ruumi täidavad panipaigad, laboriseadmed ja muu varustus, mis lubab autoga nädalaks tsivilisatsioonist eralduda. Näiteks ustesse ehitatud panipaikadesse on peidetud ka kerged telgid, magamiskotid ja koguni hädavajalikud riistad söögitegemiseks.

Futuristlikust ja äärmiselt jõulisest välisdisainist hoolimata on Terranaut siiski tuttavalt nissanliku välimusega. Suurim väline eripära on see, et juhipoolsel küljel on vaid üks uks. Teisel küljel on uksi kaks, aga puudub uksepost ehk B-piilar ja uksed avanevad väravatena – et näiteks paksult riides polaaruurijad hõlpsamini autosse ja sealt välja pääseks. Lisaks saab ukse lävepaku trepina lahti klappida.

Auto nagu ulmefilmis

Autol pole tagaluuki; seda asendab omamoodi tõmbekapp, kuhu väljasolijad saavad tõsta näiteks pinnaseproove, mida siis autosse jäänud teadlane hõlpsalt uurida saab.

Terranauti silmatorkavaimaks osaks on ilmselt katusel trooniv klaaskuppel, mille alt avaneb hea väljavaade. Kuid klaaskuplit saab kasutada ka avariiväljapääsuna, kui sõiduk peaks näiteks sohu vajuma.

Sõiduki aknad on valmistatud materjalidest, mis lubab neid kasutada ka kahepoolsete kuvaritena, nii et neid saavad kasutada nii autos- kui ka väljasolijad. Seejuures peegeldavad klaaspinnad tagasi üleliigse valguse, nii et auto sisemuse valgustatus on pidevalt kontrolli all. Ka auto värvkate peegeldab soojust tagasi.

Kommentaarid
Tagasi üles