Väinamere Liinide poolt välja pakutud sõiduplaan, mille kohaselt teenindaks Hiiumaa liini vaid üks parvlaev kolme tunni tagant, on mugav vaid laevafirmale, kuid põhjustaks ettevõtjatele lisakulusid ja vähendaks nende konkurentsivõimet.
Hiiumaa-mandri uus laevagraafik toob tüli
Hiiumaa ettevõtjate liidu juhatuse liikme Agur Nursi sõnul peaksid ettevõtted sellise graafiku puhul hakkama lisaks palkama autojuhte, kuna vastasel juhul mindaks vastuollu töö- ja puhkeaja seadusega, mis määrab, kui kaua autojuht järjest roolis tohib olla, kirjutab Hiiu Leht.
Teine lisakulu nii saare ettevõtetele kui organisatsioonidele on sundööbimised linnas, kuna ühe päevaga st normaalsel ajal ärgates ja uneajaks koju jõudes, nagu seni, enam linnaskäiku teha ei jõua.
Majandusministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Andres Lippmaa ütles Hiiu Lehele, et Hiiu maavalitsuse, omavalitsuste ja ettevõtjate liidu esindajad koostavad ministeeriumile uue kirja, milles selgitatakse, miks on Hiiumaa liinile vaja kaht parvlaeva ka pärast uue laeva liiniletulekut sügisel.
Agur Nursi lootus, et ministeerium hiidlaste seisukohti seekord arvestab, on siiski tagasihoidlik: «Nii palju, kui mäletan, on laevafirma ministeeriumis läbi surunud kõik muudatused, mida on tahtnud.»