Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Kõige popim mobiil on klapiga Nokia

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa müügikonsultant Martin Vest näitab Nokia 6101 telefoni imitatsiooni, sest selle mudeli päristelefonid said Stockmannis asuvas Elisa esinduses eile õhtul otsa.
Elisa müügikonsultant Martin Vest näitab Nokia 6101 telefoni imitatsiooni, sest selle mudeli päristelefonid said Stockmannis asuvas Elisa esinduses eile õhtul otsa. Foto: Liis Treimann

Mobiiltelefonide arvu poolest maailmas esirinnas olevate eestlaste jaoks jääb mobiili hind otsustavaks valiku kriteeriumiks ning Nokia telefonid on endiselt kõige populaarsemad.

Kolme suurima mobiilsideoperaatori viimase poolaasta andmete järgi eelistavad Eesti elanikud endiselt Nokia telefone, teine eelistus on Samsung. Kui Tele2 ja Elisa klientide seas oli popimaks mudeliks uus klapi ja kaameraga telefon Nokia 6101, siis EMT kliendid eelistasid noortepärast Nokia 3120.

Elisa suhtekorraldusjuhi Regina Salmu hinnangul ootavad inimesed tootjatelt teatud tüüpi telefone. «Kuigi eelmisel aastal oli Elisa klientide hulgas populaarseim Nokia 6101 klapiga telefon, oodatakse ettevõttelt siiski klassikalise kujuga telefone,» ütles ta.

Välimus on oluline

«Aastatagune prognoos, et klapiga telefonide osatähtsus tõuseb märgatavalt, ei pea tänaseks enam paika. Klapiga telefonide müük moodustab ühe kolmandiku kogu Elisa telefonide müügist ja see on varasemaga võrreldes pigem vähenenud,» lisas Salmu.

Salmu kinnitusel jääb telefoni valiku juures kõige tähtsamaks kriteeriumiks hind, teiseks välimus ja alles kolmandaks funktsionaalsus.

Tele2 kliendid eelistavad Nokia ja Samsungi mobiiltelefone. Tele2 kommunikatsioonijuhi Kersti Gorstovi sõnul näitab müüdud mobiilide arv, et inimeste eelistus kaldub üha enam mitte kõige odavamate, vaid pigem keskklassi telefonide kasuks.

«Keskmise palgatõusu ja üldise elatustaseme kasvu juures tõusevad ka inimese nõudmised mobiiltelefonile, mistõttu vahetatakse telefon uue vastu välja orienteerivalt 1,5–2 aasta järel,» kirjeldas Gorstov trende Tele2 klientide seas.

Gorstovi hinnangul pöörab klient üha enam tähelepanu nii telefoni välimusele kui ka lisafunktsioonidele. «Eelistatumad mudelid on tavalise või liugklapiga, neil on peal fotokaamera, mobiil-internet ja muud mugavad võimalused,» ütles ta.

EMT Esindused tootejuhi Tõnu Antoni sõnul võib firma müügistatistikale tuginedes väita, et kõige rohkem müüakse siiski odavama hinnaklassi telefone, mis on eelkõige mõeldud helistamiseks ja SMS-i saatmiseks.

«Uuematesse odava hinnaklassi mudelitesse on tootjad hakanud sisse tooma ka värvilist ekraani ja WAP/GPRS andmeside teenuseid. Sellise valiku puhul eelistavad ostjad juba kindlasti värvilist ekraani. Kuid samas on EMT esikümnes ka neli telefoni, mis küünivad hinnaklassi kuni kolm tuhat krooni,» märkis Anton.

Antoni sõnul on klapiga telefonide müük EMT esindustes kasvamas, eriti kui klapiga ja tavaline telefon on samas hinnaklassis.

Hind langeb

«Eelistustes on olulist rolli mänginud telefoni värv. Hästi võtsid kliendid vastu punast värvi telefoni, mida näitab ka Samsung X460 väga edukas müük. Oluliseks kriteeriumiks on saamas ka telefoni kontaktandmete mälu,» lausus Anton.

USA tehnoloogiauuringute ettevõtte Gartner mullu avaldatud prognoosi järgi kasvab mobiiltelefonide müük järjepidevalt ning samaaegselt väheneb nende hind.

Eestis on mobiiltelefon ligi 90 protsendil, lauatelefon aga ligi pooltel elanikel.

Enimmüüdud

Eestis enimmüüdud mobiiltelefonid august 2005 – jaanuar 2006 edasimüüjate kaupa:

Tele2:

Nokia 6101

Samsung E350

Samsung D600

Elisa:

Nokia 6101

Nokia 3220

Nokia 1101

EMT:

Nokia 3120

Nokia 1100

Samsung SGH-X460

Allikad: EMT, Elisa, Tele2

Kommentaarid
Tagasi üles