Sel nädalal tutvuvad partnerriik Eesti ettevalmistustöödega maailma ühe suurima toidu- ja põllumajandusmessi Grüne Woche korraldajad Messe Berlinist.
Eesti valmistub Grüne Wochel osalemiseks
«Eestil on täiesti ainulaadne võimalus tutvustada end Euroopa suurimale tarbijaturule, 80 miljoni elanikuga Saksamaale,» ütles põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder. «Peame pingutama, et Eesti toidutööstuse ja põllumajandustoodang oleks seal senisest enam esindatud. Samuti on oluline tutvustada Eestit kui atraktiivset maaturismi sihtkohta.»
Eesti astub jaanuaris Berliinis esmakordselt üles Grüne Woche partnermaana, mis tähendab messi avatseremoonia ja kultuuriprogrammi korraldamist kuni 5000 külalisele, teiste seas messil ja globaalfoorumil esindatud riikide ministritele ja diplomaatilistele delegatsioonidele, toiduainetööstuse ja põllumeeste liitude kõrgetele esindajatele ning ajakirjanikele.
«Grüne Woche partnermaaks olemine on igale riigile suur võimalus end Saksamaa tarbijatele tutvustada. Ootame põnevusega, kuidas Eesti selle võimaluse ära kasutab,» ütles Grüne Woche peakorraldaja Lars Jaeger. Koos Grüne Woche esindajatega on Eesti ettevalmistustega tutvumas ka kümme saksa ajakirjanikku.
Messi avatseremoonia korraldamiseks on Põllumajandusministeerium sõlminud koostöölepingu Eesti Kontserdiga, programmi lavastab Teet Kask. Avamisele järgneva vastuvõtu menüü paneb kokku Eesti Peakokkade Ühendus.
Eesti on oma stendiga Grüne Wochel osalenud 1993. aastast ning 2014. aastal on Eesti messi partnermaaks esimesena Balti ja Skandinaavia riikidest.
Messi Internationale Grüne Woche korraldatakse alates 1926. aastast. Ligi 115 000 ruutmeetril laiuvat messi külastab kümne päeva jooksul üle 400 000 inimese, sh üle 4000 ajakirjaniku. Eelmisel aastal külastasid Grüne Wochet 80 riigi põllumajandusministrid ning Saksamaa liidukantsler Angela Merkel.