Töö ladudes kestis ööpäev läbi sinna toimetati toiduaineid linnadest, mis olid langemas Punaarmee kätte. Ladudest omakorda toimetati toiduaineid kõikidesse väeosadesse.
Samuti tuli luua toiduainete tagavara. Kõige sellega tegeles üsna väike meeskond. 1918. aasta detsembris oli ametis vaid neli ametnikku, neli aidameest, kolm kirjutajat ning 31 kaitseväelast. Toiduainete vedamiseks kasutati kolme veoautot ja 15 paari hobuseid.
Kodumaise toidutagavaraga toideti Eesti sõjaväge 1918. aasta novembrist kuni 1919. aasta aprillini, mil jõudis kohale esimene kaubalaev välismaise jahuga.
1919. aasta jooksul muret seti juurde uusi laohooneid üle linna, näiteks kaks kapsakeldrit Patarei platsil, s.o Küti tänava ja Patarei kasarmute vahelisel alal. Patarei platsil paiknesid toiduaineladude hobusetallid. Laotöötajad elasid Vana-Kalamaja 33. Need olid kõik tagasihoidlikud inimesed, kuid nende panus, eriti Vabadussõja alguses oli hindamatu.
Üks eredamaid isikuid Vabadussõjas oli kahtlemata admiral Johan Pitka, kes tegi palju Kaitseliidu ja Eesti mereväe rajamiseks. Kuid ta oli hakkamist täis ka muudes valdkondades. Üheks selliseks oli laskerelvade remont ning soomusrongide ja autode valmistamine. Tollal elas Pitka Suur-Patarei 18, kus asus ka tema töökoda.
Pitka tegi juba Saksa ajal eeltööd, hankides oma töökotta mitmesugust materjali. Teades, et sakslased ei söanda alati erakätes olnud varandusi ära võtta ja eriti siis, kui see kuulub mõnele tuntud isikule, ostis Pitka näiteks Bekkeri tehasest kehtetute Oberosti rubladega suured kogused esmaklassilist terast ja rauda ning päästis selle materjali äravedamisest.