Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Reformierakond tahab kaotada vaateaknamaksu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Alo Raun
Copy
Allahindlusest kuulutav silt Tallinna kesklinnas.
Allahindlusest kuulutav silt Tallinna kesklinnas. Foto: Peeter Langovits

Reformierakonna hinnagul ei ole õigustatud Tallinna linnavalitsuse otsus maksustada kaupmeeste vaateaknaid ning soovib reklaamiseadust riigikogus muuta niipea kui võimalik. 


Reformierakonna Tallinna linnapeakandidaat Keit Pentus saatis reedel pöördumise riigikogu majanduskomisjoni esimehele Urmas Klaasile, milles märgib, et kiire reageerimine reklaamiseaduse täpsustamiseks kohe sügisistungijärgul on hädavajalik.

«Ma tean, et majanduskomisjon on samalaadseid ettevõtjatelt tulnud abipalveid seaduse täpsustamise osas ka juba analüüsinud ja lahendusi otsinud. Mida kiiremini taoline ettevõtjatele kahjulik seaduse tõlgendamine ja seaduse mõtte väänamine üheselt välistatud saab, seda parem,» märkis Pentus oma pöördumises majanduskomisjoni esimehele.

Linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni esimehe Remo Holsmeri sõnul on lubamatu Tallinna linnavõimu otsus maksustada täiendavalt niigi keerulises situatsioonis olevaid kaupmehi.

«Eelmisest aastast tõsteti Tallinnas maamaksu 2,5 korda, nüüd ronib linnavalitsus oma kulutuste katmiseks ettevõtjate taskusse,» ütles Holsmer.

Samas on Tallinna linnavalitsus lõppenud nädalal meedias teatanud, et vaateaknamaks pole linnale kasulik ja et linn ei looda vaateakende maksustamiselt suurt tulu.

«Linnavalitsuse sõnad ja teod ei lähe siinkohal kuidagi kokku,» märkis Holsmer ning kutsus linnavalitsust oma sõnade kinnituseks mitte Tallinnas vaateaknamaksu rakendama.

Reformierakonna teatel on Tallinna linnavalitsus leidnud võimaluse tõlgendada reklaamiseadust moel, mis annab neile võimaluse kehtestada Tallinna territooriumil uus maks ning kasseerida ettevõtjatelt raha selle eest, kui nad oma poe vaateakendel kaupa reklaamivad.

Näiteks küsib Tallinna linn Tallinna Kaubamajalt vaateaknamaksu ligi 50 000 krooni aastas.

Tagasi üles