David Brooks Ameerikast kirjeldab raamatus «Bobos in Paradise» väikekodanlikke boheemlasi, bobosid (sõnadest bohemian bourgeoisies), keda ta käsitleb kui inimesi, kes hindavad nii edukat karjääri kui loomingulist vaimu ja uusi kogemusi. Peamiselt viitab ta kõrgemale keskklassile, kel ei piisa õnneks enam materiaalsest kindlustundest ja traditsioonide hoidmisest, vaid kes ihkavad kodanlikku elustiili säilitades lisada ellu boheemlikku spontaansust.
Sõnastiku järgi tähendab «boheemlane» artisti, kes on andekas kirjanduses, muusikas või kujutavas kunstis ning kes elab vabana sotsiaalsetest konventsioonidest. Traditsiooniliselt märgib boheemlik elu olemist väljaspool üldiselt aktseptitud ühiskondlikke norme, modernistlikus mõttes seostub see eelkõige viiekümnendate biitnikega.
Kuigi leidub ka tänapäeva Eestis neid, kes end ühiskonnale vastandavad, ei soosi vaene, aga materiaalset edu väärtustav ühiskond loominguliselt viljakate vastukultuuride teket. Samuti puudub Eestis majanduslikult kindlustatud ja traditsioonidega eliit, kes elustiili uue elemendina kombineeriks «vaba vaimu» ja impulsiivset loomingulisust.
Eestis võib aga rääkida uusboheemlusest. Raamatus «Uimastid ja uimastitarvitajad Eesti ühiskonnas» olen uusboheemlasteks nimetanud peaasjalikult noori, kelle põhitegevus seostub kunsti, disaini, fotograafia, muusika või muu loometegevusega, kuid kes erinevalt traditsioonilistest boheemlastest ei vastanda end etableerunud ühiskonnale.
Uusboheemlased on orienteeritud ühiskondlikule karjäärile, boheem-elustiili harrastavad nad vabal ajal. Ühine muusikamaitse, pidutsemine ja uimastitarvitamine loovad sõpruskondades tugevad sidemed, millele lisandub pragmaatiline väärtus.
Paljude noorte saavutused on võimalikud vaid seetõttu, et üksteisele tehakse tasuta väikesi teeneid, vastandudes raha alusel toimivale ärimaailmale. Edukamate tegijate puhul laienevad võrgud sõpruskondadest välja, hõlmates ühtlasi samasuguseid inimesi mujal maailmas.