Haridus- ja teadusministeerium möönab probleeme ühiskonnaõpetuse õppekavaga ja pakub kiireimaks abiks suuremat otsustusõigust õpetajatele.
Ministeerium: ühiskonnaõpetuse õpetajatele vabamad käed
«Ühiskonnaõpetus on paljutahulise ja kiiresti areneva ühiskonnaelu peegeldus, kuid sellise õppeaine ainekava koostamine ei ole lihtne,» ütles haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna õppekava talituse juhataja Ain Tõnisson.
«Paraku ei ole ka ühiskonnas veel jõutud üksmeelele selles, milline peaks olema tänapäeva ühiskonnaõpetus. Seetõttu on nii öelda noor õppeaine kestvalt sünnivaludes - selle eesmärgid ja sisu ei ole veel lõplikult kujunenud,» tõdes ta.
Tõnisson lisas, et ühiskonnaõpetuse kontseptsioon on viimastel aastatel toimunud õppekavaalaste arutelude üks raskemaid kohti. «Miks? Tegemist on õppeainega, kus põrkuvad erinevad arusaamad ühelt poolt ühiskonnast ning teiselt poolt ühiskonnaõpetuse rollist hariduses,» märkis ta.
Lisaks kontseptsioonimuredele nagu teadmiste suur maht ainekavas, on Tõnissoni sõnul ühiskonnaõpetuse õpetamisel probleeme ka metoodiliste lahendustega. Nimelt on kogu õpetatava edasiandmiseks aega vähevõitu.
«Usun, et lähematest eesmärkidest rääkides võiks minna seda teed, et jätta õpetajatele piisav tegutsemisvabadus,» pakkus Tõnisson probleemidele esmast lahendust.
Ühiskonnaõpetusega seotud kontseptuaalsete küsimuste lahendamine vajab tema sõnul aga enam aega ja arutelusid.