Päevatoimetaja:
Margus Martin

Ministeerium: ühiskonnaõpetuse õpetajatele vabamad käed

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sandra Maasalu
Copy
President Toomas Hendrik Ilves Luua Metsanduskoolis ühiskonnaõpetuse näidistundi andmas.
President Toomas Hendrik Ilves Luua Metsanduskoolis ühiskonnaõpetuse näidistundi andmas. Foto: Margus Ansu

Haridus- ja teadusministeerium möönab probleeme ühiskonnaõpetuse õppekavaga ja pakub kiireimaks abiks suuremat otsustusõigust õpetajatele.

«Ühiskonnaõpetus on paljutahulise ja kiiresti areneva ühiskonnaelu peegeldus, kuid sellise õppeaine ainekava koostamine ei ole lihtne,» ütles haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna õppekava talituse juhataja Ain Tõnisson.

«Paraku ei ole ka ühiskonnas veel jõutud üksmeelele selles, milline peaks olema tänapäeva ühiskonnaõpetus. Seetõttu on nii öelda noor õppeaine kestvalt sünnivaludes - selle eesmärgid ja sisu ei ole veel lõplikult kujunenud,» tõdes ta.

Tõnisson lisas, et ühiskonnaõpetuse kontseptsioon on viimastel aastatel toimunud õppekavaalaste arutelude üks raskemaid kohti. «Miks? Tegemist on õppeainega, kus põrkuvad erinevad arusaamad ühelt poolt ühiskonnast ning teiselt poolt ühiskonnaõpetuse rollist hariduses,» märkis ta.

Lisaks kontseptsioonimuredele nagu teadmiste suur maht ainekavas, on Tõnissoni sõnul ühiskonnaõpetuse õpetamisel probleeme ka metoodiliste lahendustega. Nimelt on kogu õpetatava edasiandmiseks aega vähevõitu.

«Usun, et lähematest eesmärkidest rääkides võiks minna seda teed, et jätta õpetajatele piisav tegutsemisvabadus,» pakkus Tõnisson probleemidele esmast lahendust.

Ühiskonnaõpetusega seotud kontseptuaalsete küsimuste lahendamine vajab tema sõnul aga enam aega ja arutelusid.

Tagasi üles