Samal ajal kui kaitseministeerium töötab välja hea tava sõnastust, mil moel Vabadussõja võidusamba kujutist väärikalt kasutada, on trükikojas ootel esimene tiraaž monumendi kujutisega külmkapimagneteid ja postkaarte.
Võidusamba kasutamine suveniiridel saab hea tava juhtnööri
Vabadussõja võidusamba autoriõigused kuuluvad kaitseministeeriumile, mistõttu on ministeeriumi ametnikud pidanud viimastel nädalatel korduvalt vastama huvilistele, kes soovivad samba sümboolikat kasutada taldriku, postkaardi või mõne muu suveniiri kaunistusena, vahendas
«Aktuaalset kaamerat».
Kaitseministeerium pole kindlasti maitsepolitsei, kes peaks ütlema, mil viisil monumendi kujutise kasutamine on sobilik, ütles kaitseministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Martin Jaško.
Et reeglid paika panna, istuti lõppeval nädalal riigisümboolika nõuniku, samba autorite ja reklaamiinimestega laua taha.
«Me eeldame, et ettevõtted või isikud kes soovivad seda meenetel või trükistel kasutada lähtuvad asjaolust, et tegemist on eelkõige Vabadussõjas aga ka hiljem Eesti vabaduse eest langenute mälestuseks püstitatud ausambaga,» ütles Jaško.
Üks neist, kes samba-suveniiride tootmiseks ministeeriumilt viisakalt luba küsis on kirjastuse Grenader juht Aimur Kruuse, kes paiskab õige pea turule Vabadussõja võidusambaga postkaardid ja külmkapimagnetid.
Sügiseks peaks valmima ka veebileht, kus üleval samba õiged proportsioonid ning soovituslik hea tava sümboolika kasutamiseks.