Eesti Taksojuhtide Liit peab Tallinna taksopeatuste enampakkumist farsiks ja leiab, et taksopeatused peaksid kõigile taksodele avalikuks kasutuseks olema.
Taksojuhtide liit peab pealinna taksopeatuste konkurssi farsiks
Täna avatakse Tallinna transpordiametis vanalinna tänavatele planeeritavate taksopeatuste enampakkumised.
Taksojuhtide Liidu juhatuse liikme Lembit Poolaku hinnangul on tegemist läbikukkunud ettevõtmisega, sest osalevate pakkujate arv on väike ning rajatiste üürile andmise tingimused suhteliselt ebareaalsed.
Näiteks toob ta välja, et enampakkumises on nõue, et pakkujal peab olema vähemalt kolmekümne kuni 5 aasta vanuse takso kasutusõigus. «Igal valdkonda tundval isikul tekib küsimus, kas selline punkt soosib ainult kindlaid suuri taksoveo ettevõtteid nagu näiteks AS Tallink Takso või Tulika Takso ega jäta väikestele ettevõtjatele mingeid reaalseid võimalusi osalemiseks,» märkis Poolak.
Samas on enampakkumises nõue, et pakkuja vedude eest vastutav isik peab omama vähemalt kolmeaastast reisijate veo korraldamise töökogemust. Taksojuhtide Liidu andmetel neile nõuetele aga AS Tallink Takso ei vasta.
Lisaks on enampakkumises tingimustes nõue, mille kohaselt peavad renditavates taksopeatustes sõitjaid teenindavate taksojuhtide ja pakkuja vahel olema sõlmitud kirjalikud töölepingud. «Järjekordselt tekib huvitav situatsioon - näiteks on Tulika Taksol enamik kasutatavast taksojuhtidest füüsilisest isikust ettevõtjad ning nendega on sõlmitud nn frantsiisilepingud,» tõi Poolak välja.
Taksojuhid peatusi koristama
«Üheks üllatuslikuks ja arusaamatuks momendiks enampakkumise nõuetes on ka see, et konkursi võitnud firma või FIE peab lisaks taksoteenuse osutamisele hakkama korraldama veel ka üüritavate rajatiste heakorda - tänavakoristust ja prügivedu,» teatas Poolak.
«Siinkohal peaks linnaametid küll ühiselt aru saama, et mõistlik oleks jätkata toimivate heakorra lahendustega ning vajadusel määrata enampakkumise tingimustes rajatisele suurem alghind. Vastasel korral võib enampakkumise tingimustest mõista, et linn tekitab ettevõtjale võimaliku leppetrahvi määramise lootuses kunstlikult liigset bürokraatiat,» arvas ta.
Poolak tõi välja, et Tallinna transpordiametil on olemas eelnev kogemus aastast 2003, kui püüti samuti taksopeatusi rendile anda. «See lõppes sisuliselt läbipõrumisega, kuna teatud ametkonnad hindasid tolleaegset tegevust seadusevastaseks,» ütles Poolak.
Tema teatel on nii Taksojuhtide liit kui Tallinna taksojuhtide enamik endiselt seisukohal, et kõik taksopeatused peavad olema nii taksojuhi kui ka tarbija huvides avalikud ja vabad kasutamiseks kõigile, ilma mingite eritasude ja piiranguteta.