Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Füüsik: autoreklaamid on mõeldud ostuahvidele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Autosid ja rehve reklaamides demonstreeritakse füüsiku sõnul võimatuid trikke, kirjutab Eesti Päevaleht.

Näiteks kui Honda maastur sõidab reklaamis kurvis mööda seina, Toyota oma demonstreerib kuristiku kohal 45 kraadi all pidamist ning Goodyeari rehvid peatuvad lumelauarambi püstseinal.

Füüsikainstituudi lektor Arvo Mere hindab neist reaalseks vaid seinal sõitmist nagu Honda, ehkki konkreetse reklaamklipi puhul on ikkagi tegu videotrikiga.

«Selleks, et püsida vertikaalsel seinal, peab raskusjõud võrduma hõõrdejõuga seinal. See hõõrdejõud tekitatakse seina kõverusega ja auto kiirusega. Efekt, et auto raskuskese pole rataste veerepinna tasandis, on väike,» selgitas Mere.

Rehvireklaamis sõidavad autod piki toru põhja ja seinu, kuid vertikaalseinal pole võimalik seista, kinnitas Mere. «Mõeldud ostuahvidele.»

«Arvan, et nendest reklaamidest ei tasu eriti innustuda, sest seal, kus liigub suuri summasid, on arvutigraafika väga kõrgel tasemel. Peale selle sõltub hõõrdetegur temperatuurist, määrdest. Visake kummi alla natuke õli ja pole enam miskit pidamist,» rääkis ta.

Mitte ükski reklaam pole Mere hinnangul mõeldud mõistusele, vaid on tehtud hetkemulje jaoks.

«Autode ainult välismulje järgi tutvustamine on määratud ajuvabadele tarbijatele ja andke neil minna. Palju tähtsamad on aga sõnumid energeetiliste ressursside rindelt,» märkis Mere.

Kommentaarid
Tagasi üles