Tallinna ja Maardu vahet sõitvad ASi Temptrans liinibussid lasevad kesklinnas sõitjad välja Laikmaa tänava alguses, kus kõnniteele pääsemist takistab torudest piire.
Maardu bussid jätavad sõitjad kesklinnas sõiduteele
Bussidele ette nähtud peatus asub tegelikult mõnikümmend meetrit kaugemal, Kunstiakadeemia ukse ees. Sõitjad lastakse aga välja tükk maad varem, Euroopa Liidu maja juures. Seal bussist väljunud inimesed kas kõnnivad mitmekümne meetri kaugusele piirde lõpuni, poevad torude alt läbi või hüppavad neist üle. Tihti seisavad sealsamas tänava ääres veel autod, mis muudavad olukorra jalakäijate jaoks veel ohtlikumaks.
Transpordiameti liiklusteenistuse osakonna juhataja Vello Lõugase sõnul pole sealne lahendus küll hea, kuid on siiski vastuvõetav. Torudest piire on tema kinnitusel paigaldatud kõnnitee servast pisut kaugemale, nii et bussist maha tulijatel poleks vaja sõiduteel kõndida.
«Maardust tulevad bussid otse Kunstiakadeemia ette peatusse ei sõida, sest neil on seal lõpp-peatus ja bussid teevad aega parajaks. See on seal nii-öelda tehnoloogiline paus. Seetõttu peavadki bussid jääma seisma peatusest pisut eemale. Iseasi, kui hästi nad ennast sel tänaval ära suudavad mahutada. Aga peatusse nad kohe sõita ei saa, sest siis hakkavad inimesed peale trügima ja bussijuht ei saa rahus oma võileiba süüa,» nentis Lõugas.
Ta lisas, et torudest piire peaks selles kohas kõnnitee äärekivist ligi meetri kaugusele jääma, nii et jalakäijatele on seal ruumi piisavalt. Paraku on piire aja jooksul sõidutee servale üsna lähedale nihkunud, nii et kõndimiseks jääb vaid napilt poole meetri laiune riba, kus bussist väljujad peaksid hanereas sammuma.
«See tuleb üle kontrollida ja vaadata, kui palju jalakäijatele seal praegu käiguruumi on. . Ilma piirdeta ka ei saa, sest siis hakatakse autodega kõnniteele sõitma ja muid selliseid asju tegema. Kõnniteel sõitmise piiramiseks see piire pandigi, sest ilma selleta oli olukord veel halvem. Pealegi kippusid inimesed seal ka keelatud kohas üle tee jooksma,» rääkis Lõugas.
Ta kinnitas, et transpordiamet kontrollib üle, kui kaugel piire seal kõnniteelt asub ning laseb selle vajadusel kaugemale nihutada. «Vaatame asja üle ja nihutame piirde näiteks 125 cm kaugusele äärekivist. Siis peaks inimestel seal kõndimiseks ruumi olema küll,» lausus liikluskorraldaja.
Mundrikandjad Laikmaa tänava alguses valitsevat liiklusolukorda sekkumisväärseks ei pea. Munitsipaalpolitsei ametnikud leidsid peale omavahelisi konsultatsioone, et ülalkirjeldatud olukord väljub nende pädevuse piiridest, sest mupo ülesanne on valesti parkijaid korrale kutsuda.
Põhja politseiprefektuuri pressiesindaja Pärtel-Peeter Pere sõnul kohustab liikluseeskirja paragrahv 38 jalakäijat peale ühissõidukist väljumist koheselt sõiduteelt lahkuma. «Vastavalt paragrahv 151ei tohi sõiduk omakorda peatuda kohas, kus seisev sõiduk takistab jalakäijaid. Jalakäijal peab olema võimalik seega koheselt kõnniteele asuda,» tsiteeris Pere liikluseeskirja.