Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Õpilasesinduste liit: andekate pearaha suurendamine ei ole lahendus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Indrek Tegelmann/Kuma

Eesti Õpilasesinduste Liit leiab, et riiklikult võiks toetada kooli tegevusi süvaõppe pakkumiseks, mitte lihtsalt suurendada pearaha mingi protsendi võrra.

Õpilasesinduste liidu juhatuse aseesimees Kristo Peterson ütles Postimees.ee'le, et liidu hinnangul ei ole andekuse määramisel olümpiaadid heaks aluseks. «Mitte kõik õpilased, rääkimatagi enamusest, neist osa ei võta,» põhjendas ta.

«Samuti ei tohiks andekuse toetamiseks koolide rahastamine muutuda ebavõrdseks. Toetada ei saa andekust kui sellist, vaid kooli tegevusi näiteks süvaõppe pakkumiseks. Pearaha suurendamine mingi protsendi võrra ei ole lahenduseks,» sõnas Peterson.

Kõige olulisemaks andekate õpilaste arendamisel pidas Peterson õpetaja ja vanemate toetust minna mõnes aines süvitsi. «Süvaõppe ja valikainete võimaluste tagamine igas koolis on kõige olulisem. Andekust toetab ka see, et õpilane saab ise panna kokku isikliku õppekava.»

Ta nõustus riigikogu kultuurikomisjoni esimehe Peeter Kreitzbergi väitega, et andekaid õpilasi saavad eelkõige toetada õpetajad. «Ent kindlasti ei ole selleks vaja välja mõelda nn andekat õpetajat - iga õpetaja peab olema andekas ning õpetaja oskuslikkuse määrab ära ka nende jagunemine noorem- ja vanemõpetajaks ning ja pedagoog-metoodikuteks.»

Tallinna Reaalkooli ja Hugo Treffneri gümnaasiumi juhid tegid haridusministeeriumile ettepaneku täpsustada põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses andekate laste hariduslikud erivajadused ja neid ka eraldi rahastada. Reaalkooli kirjas soovitati riiklikult rahastatavat andekust määratleda olümpiaadide heade tulemuste alusel.

Tagasi üles