Tehnilise järelevalve amet tegi Edelaraudteele ettekirjutuse, milles nõudis sunniraha ähvardusel viivitamatult kaks inimelu nõudnud avariiga seotud eksimuste kõrvaldamist, mispeale firma nõudmised ka kärmelt täitis.
Surmasõit tõi Edelaraudteele ettekirjutuse
Amet leidis, et Edelaraudtee töötajad ei väljastanud hoiatusi korra kohaselt, mistõttu ei teadnud ka rongijuht raudteetöölistele otsasõitu ennetada.
Amet tuvastas, et 8. juulil puudus Tallinn-Väike, Kohila ja Rapla jaamas hoiatus teetööde kohta Kohila-Rapla jaamavahe 48. kilomeetril ning seega sellist hoiatust rongile nr. 5001 ei väljastatud.
«Kuna teetöid teostati väikese raadiusega kõvera taga hinnanguliselt kahe piketi ulatuses mitmeliikmelise teeremondibrigaadi poolt müra tekitavate seadmetega, siis oleks rongi vedurimeeskonna valvsuse tõstmiseks pidanud /.../ edastama rongi vedurimeeskonnale hoiatuse eesolevast ohust,» seisab ameti ettekirjutuses.
Teiseks, Kohila ja Rapla jaamas olevatesse vastavatesse raamatutesse olid jäetud tegemata sissekanded 48. kilomeetri tööde kohta. Nii eksiti ohutusjuhtimise reeglite vastu.
Edelaraudtee juhatuse liige Kalvi Pukka kinnitas, et kõik Tehnilise Järelevalve Ameti ettekirjutused on täidetud. «Informeerisime sellest ametit juba reede õhtul,» sõnas Pukka.
Kui Edelaraudtee neid ettekirjutusi ei oleks täitnud, oleks amet tohtinud nõuda neilt kokku 40 000 krooni ulatuses sunniraha.
Rongifirma teatas ka, et teeb uurimisorganitega igakülgset koostööd. Mis täpselt tingis traagilise õnnetuse, tuvastab pädevate instantside läbi viidav uurimine. Samuti selgitab uurimine välja, kas vigu oli liiklusjuhtimises, töö korraldamisel töötsoonis või eksis veduribrigaad.
8. juulil kella 12.15 ajal hukkusid Raplamaal rongi alla jäänud kaks raudteetöölist. Õnnetus juhtus Rapla vallas Hagudist kolm kilomeetrit Rapla poole Aranküla ülesõidu ja Hagudi raudteejaama vahelisel teel.
Raudteetöölised, 1948. ja 1950. aastal sündinud meesterahvad, jäid Rapla suunas liikunud plaanivälise rongi ette ja hukkusid.
Esimene hoiatus kehtestati selle piirkonna kohta ameti andmetel alles avariipäeval kell 13.55 ehk pärast õnnetust. See kehtis kuni kella 16.00ni ning seal polnud piirangu 25 km/h põhjust kirjeldatud.
Sarnane hoiatusteade kehtestati ameti andmetel ka järgmisel hommikul ehk 9. juulil kell 9.00 ning see kehtis kuni sama päeva kella 16.00ni. Põhjuseks oli toodud töötavad inimesed.
Vedurijuht Toivo Kaur kirjeldas reedeses Postimehes, et ka 9. juulil ei olnud teda raudteetöölistest teavitatud.
«Täna (eile - toim) hommikul oli olukord täpselt sama: antud raudteelõigul ja samas kohas töötasid jälle teetöölised ja samamoodi hüppasid nad rongi nina eest põõsasse,» kirjutas ta toona.
Eelmise nädala traagilise õnnetuse põhjuste väljaselgitamiseks on uurimist alustanud nii tehnilise järelevalve amet, politsei kui ka tööinspektsioon. Sisejuurdlust viib läbi ka Edelaraudtee.