Eestis müüdavate sõiduautode hinnad püsivad Euroopa Liidu liikmesrii-kidega võrreldes endiselt madalamate seas, mistõttu Eesti autofirmasid võivad Euroopa Liidus oodata meeldivad reekspordivõimalused.
Seda küll juhul, kui autotootjad ja importijad ei tõsta edasimüüjate jaoks sõidukite hindu. Paljudel juhtudel on vahe siiski kosmeetiline, mistõttu transpordikulud sööksid tegeliku reeksportimisel saadava kasumi ära.
Euroopa Komisjon korraldab autohindade
ülevaadet Euroopa Liidu liikmesriikides, oma keva-dises aruandes võrdleb komisjon 26 autotootja 91 mudelit, mille hinnad pä-rinevad 1. novembrist. Eesti hinnad on pärit eelmisel nädalal koduleheküljel olnud andmetest.
Kallimad Audid
Ilma maksudeta autode hindu võrreldes on Eesti hinnad kuni viiendiku võrra ma-dalamad kui Euroopa Liidus. Euroopa Liidu hinnatasemega võrreldes on Eestis veidi kallimad Seatid ja Audid ning ka BMW mõned mudelid, samas jääb suurem osa autofirmasid siiski keskmisele alla.
Japauto müügidirektori Erkki Otsa sõnul on Seatid Eestis veidi kallimad tänu va-rustusele, sest Saksamaaga võrreldes on siin nii istmesoojendus kui ka tuledepesu standardis. Soome hindu võib aga tehas madalamana hoida sealse kõrgema maksutaseme tõttu.
Otsa kinnitusel pole Seati puhul ka enam oodata, et hinnad võiksid tõusta, samas kui konkurentidel tuleb selliseid samme lähiajal kindlasti ette võtta.
Üheks kõige soodsama spe-kuleerimisvõimalusega mudeliks on Eestis Mazda6, mille hind jääb Euroopa Liidu liikmesrii-kide hindadele alla kuni 60 000 krooniga. Teiste mudelite puhul on vahe siiski juba väiksem, näi-teks Mazda2 puhul on Eesti maksudeta hind 162 000 krooni madalamate seas, kallimates
riikides on aga hind kuni
20 000 krooni kõrgem.
BMW puhul on aga näiteks kolmas seeria Eestis kallim kui teistes Euroopa Liidu liikmesriikides, seitsmenda seeria pu-hul on hind aga keskmiste hulgas. United Motorsi turundusdirektori Toomas Pärna sõnul on BMW-l üle Euroopa pea igal pool enam-vähem võrdsed hinnad.
Rohkem varustust
Eestis on BMW hinnad maksudeta keskmiselt Saksamaast madalamad, enamasti on meil aga autos varustust veidi rohkem kui mujal, mistõttu ka hind võib olla kõrgem sest meil on standardis juba esiistmete soojendus, täismõõtmeis varuratas, elektrilised aknatõstukid taga ning CD-raadio, mis lisavad hinnale kokku ligi tuhat eurot.
Mercedese puhul on märgatav ühtlustamine E220 CDI puhul kõiguvad maksude-eelsed hinnad liikmesrii-kides vaid ligi 30 000 krooni, mis auto hinnaga võrreldes on napilt kuus protsenti. Uuring tõdebki, et kõige suuremad erinevused üle Euroopa Liidu on Ðkodal, Volkswagenil, Peugeotl ja Fiatil. Mercedes, BMW, Audi ja Seat hoiavad aga hinnad märksa väiksemas vahemikus.
Euroopa Komisjoni uurin-gu põhjal tuleb siiski välja, et varasema aastaga võrreldes olukord väga palju muutunud ei ole, kuigi mingil määral on hindade ühtlustumist märgata. Endiselt on kõige odavamateks riikideks Taani, Kreeka ja Soome, kõrgeimate hindadega paikadeks aga Saksamaa ja väiksemas ulatuses Austria.
Väike hinnatõus
Aasta varasemaga võrreldes on autode hinnad tõusnud Euroopa Liidus keskmi-selt 1,3 protsenti, kuigi üldine inflatsioon on olnud kaks protsenti. Suurbritannias tõu-sid hinnad naeltes aga poole protsendi jagu, eurorahas aga langesid seitse protsenti. Hinnad läksid keskmisest rohkem üles ka Hollandis ja Prantsusmaal.
Hindade ühtlustumise kohta märgib aruanne, et need ei tule siiski madalamate hindadega liikmesriikide arvelt. Kuigi Taanis tõusid hinnad 3,3 protsenti, polnud teistes euro-tsooni odavamates liikmesrii-kides tõus märkimisväärne. Neis hinnad hoopis vähenesid, Kreekas 0,6 protsenti ja Soo-mes 5,6 protsenti.
Varasemate ülevaadetega võrreldes on ka hindade erinevused väiksemad. Siiski on eri-nevused veel suured. Kui aasta varasem tõdes uuring, et kui inimene ostab oma auto koduriigist, siis tal on üks viie vastu võimalus, et mõnest teisest riigist saab ta sama auto viien-diku odavamalt. Praegu on tarbijal üks võimalus 13st, et ta saab auto mõnest teisest riigist viiendiku odavamalt.
Saksamaal müüakse 91 mudelist 38 eurotsooni kõrgeimate hindadega, neist 23 auto puhul on hind kõrgem 2039 protsenti. Aasta varasemas uuringus oli enam kui 20-protsendise hinnaerinevusega Saksamaal 24 mudelit.