Õpetajate hulka tööjõuturul mõjutab suur hulk tegureid. Praegune olukord tööturul on kujunenud üleminekustaadiumis ühest riigikorrast teise, kiiresti muutunud ühiskondlik ja majanduslik areng on õpetajate hulka koolides palju mõjutanud.
Kommentaar: Koolitustellimust on vaja täpsustada
Viimastel aastatel on aset leidnud õppekava ulatuslikud muutused, paljud võõrkeelte oskusega õpetajad on koolist lahkunud ning teiste ametite kõrgemate palkade tõttu ei asu noored kooli tööle.
Riigikontrolli arvates on õpetajate tööturu mõjutamise peahoob riiklik koolitustellimus - suurendades õpetajate pakkumist tööturul, on riigil võimalik vältida olukorda, kus mõne aja pärast pole koolides tunniandjaid. Ka ministeerium on õpetajate vajadust koolis prognoosinud ning esitanud selle põhjal koolitustellimuse.
Paraku on mõnel õppesuunal olukord selline, et tellitud kohtadele ei jätku huvilisi noori, rääkimata konkursist. Näiteks on noorte hulgas ebapopulaarne reaalainete õpetajaks õppimine.
Kavatseme tõsiselt mõelda sellele, kuidas motiveerida noori kooli minema. Üks osa sellest on noore õpetaja kutseaasta, mis sisuliselt tähendab seda, et pakume noorele õpetajale senisest enam tuge kooli sisseelamisel.
Ka peab nõutud erialade puhul kaaluma võimalust koolitustellimuse täpsemaks esitamiseks. Tõhusat abi koolituse adekvaatseks tellimiseks saame edaspidi õpetajate registrist, kuhu hakatakse andmeid koguma märtsis.