Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Keskerakonna eurokampaania oli ülivõimsalt kõige kallim

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Keskerakonna särkide ja plakatitega noored Tallinnas Raekoja platsil.
Keskerakonna särkide ja plakatitega noored Tallinnas Raekoja platsil. Foto: Toomas Huik.

Keskerakonna Euroopa Parlamendi valimiste kampaania läks maksma 9,5 miljonit krooni ning see oli pea kaks korda kallim kui Isamaa ja Res Publica Liidul (IRL) ning Reformierakonnal.

Keskerakonna peasekretär Priit Toobal ütles, et peamine osa sellest läks reklaamiks ning raha kasutati otstarbekalt ja kampaania polnud ülemäära kallis.

Postimees.ee küsimuse peale, et kampaania maksumuselt järgnenud IRL ja Reformierakond kulutasid pea kaks korda vähem, märkis ta, et Keskerakond sai ka kaks korda enam mandaate.

Keskerakonnast sai europarlamenti kaks inimest, IRList ja Reformierakonnast üks saadik.

IRLi kampaania maksis erakonna peasekretäri Margus Tsahkna sõnul 5,3 miljonit krooni ning Reformierakonna oma 5,1 miljonit krooni.

Teistest suurtematest parteidest kulutas Sotsiaaldemokraatlik Erakond valimiskampaaniaks 2 miljonit krooni, rohelised 1,8 miljonit krooni ning Rahvaliit 1,6 miljonit krooni.

Reformierakonna kampaania suurimaks kuluks oli telereklaam 1,7 miljoni krooniga. Välireklaamile ja erakonna seisukohti tutvustavatele trükistele kulus 1,1 miljonit krooni ja reklaamidele ajalehtedes 570 000 krooni. 

SDE peasekretär Randel Länts lausus, et kampaania kuludest läks reklaamile üle 1,7 miljoni krooni. Sellest trükistekle kulus ligi 730 000, telereklaamile üle 500 000, reklaamile ajakirjades ja ajalehtedes 400 000 ning raadioreklaamile 68 000 krooni.

Roheliste 1,8 miljoni krooni suuruses kampaanias läks reklaamile 1,13 miljonit krooni ja sellest omakorda 451 000 krooni kulus trükistele, 361 000 krooni telereklaamile, 315 000 krooni reklaamile ajalehtedes ja ajakirjades ning üle 5 000 krooni läks raadioreklaamile.

Erakonna Eestimaa Rohelised büroo juhataja Alvi Rand lausus, et erakond jäi kampaaniaga rahule ning raha ei kulutatud arutult. Ta lisas, et partei käsitles eurokampaaniat ühe osana sügisel toimuvate kohalike omavalitsuste valimiste kampaaniast.

Rahvaliidu kampaania rahad jaotusid järgmiselt: telereklaami aja ostmisele 620 000, ajalehereklaamile umbes 120 000, kampaaniale raadios ja internetis ligi 250 000, reklaamide kujundamisele, teleklippide tootmisele, voldikute trükkimisele ja erinevale valimisnännile kokku 385 000 ning valimiskautsjonile 261 000 krooni.  

Tagasi üles