Kommunikatsioonibüroo Powerhouse juhataja Janek Mäggi võrdles Eesti erakondi poega, mis pakub ostjale aastakümneid sama kaupa.
Mäggi: Eesti erakonnad on justkui poed, mis pakuvad 20 aastat samu särke
Mäggi sõnul näitab praegu käimasolev kampaania, kus kasutatakse tema hinnangul sisutühje ja igavaid loosungeid, et Eesti ühiskond on stabiilne ja erakondade «turuosad» ära jaotatud. «Ma võrdleksin seda kaubanduskettidega. Meil on Maxima, Selver ja Maksimarket ja võib-olla uusi poekette polegi vaja, aga uut kaupa oleks küll vaja sinna poodidesse,» rääkis kommunikatsiooniekspert.
«Ei saa olla, et H&M tuleb ja hoiab 20 aastat ühte ja sama kollektsiooni – pood, kuhu ma sisse astun, võib olla sama, aga peab ikka tulema kevadkollektsioon ja sügiskollektsioon. See Eesti ühiskonda niivõrd ei erutagi, et meil on liiga vähe parteisid, aga erutab rohkem see, et tegelikult väga paljudes parteides on sama kaup. Et käisin kümme aastat tagasi ja olid needsamad T-särgid täpselt sama lõikega, no poisid, mõelge – oleks vaja ideid ja nägusid!» leidis Mäggi. Ta tõi välja, et erakonnad pole seekordseteks valimisteks suutnud ära rääkida ühtegi erakordset inimest, kelle taha valijad koonduda tahaksid.
Tänavusi valimisreklaame iseloomustades ütles kommunikatsiooniekspert, et need on pigem ärilise suunitlusega. «Nad on väga sarnased pesupulbri või koera- või kassitoidu reklaamidele. Selles ei ole sügavat isiklikku puudet,» ütles Mäggi, kelle sõnul on ainsaks erandiks Eerik-Niiles Krossi reklaamid.
«Valijate jaoks on võib-olla kurvastav, et väga palju tõsiseid valimislubadusi ka ei ole. On hüüdlaused, aga seda, et kuskil linnas toimuks mingi oluline revolutsioon pärast konkreetse erakonna võimuletulekut, seda ju ei ole: Keskerakond lubab edasi töötada, Reformierakond on edasi uhke, IRL lubab küll varastamise peatada, aga seda on ta lubanud kogu aeg ja Sotsiaaldemokraadid kutsuvad võimule saama, aga mis siis edasi saab, kui võimule on saadud, sellest ülearu palju juttu ei ole,» kirjeldas Mäggi.
«Sellist indrektarandlikku lähenemist näha ei ole, mis võiks anda mingi erakordse tulemuse. Meile võib see toonane europarlamendi valimiste kampaania meeldida või mitte, aga see on see, mis tõi tulemuse,» leidis kommunikatsiooniekspert.