AS Eesti Loots nõukogu esimees Kalev Lillo sõnul on ettevõttel olemas teoreetiline valimisolek nii reisijateveoks vajalike laevade hankimiseks kui ka reisijateveo korraldamiseks.
Eesti Loots avaldas valmidust reisijateveoga tegelemiseks
Reformierakondlane Lillo ütles Postimehele, et nõukogu on arutanud võimalust suurendada laevastikku reisijateveo alustega ja seeläbi laiendada äriühingu tegevust. «Seda küsimust on puudutatud ka üldkoosolekul ja teoreetiline valmisolek on AS Eesti Loots poolt olemas.»
Detailidest rääkimiseks on Lillo sõnul aga veel vara.
Riik on astumas samme Vjatšeslav Leedo praamimonopoli lõpetamiseks kui majandusministeerium esitab sügisel valitsusele arutamiseks kava võtta laevaühendus oma kontrolli alla ja alustuseks hankida riigile neli praami saarte vahelise liikluse jaoks.
Postimehele teadaolevalt on ministeeriumis juba alanud ka natuke konkreetsemad arutelud. Ilmselt annab riik ühele riigiettevõttele kohustuse hankida neli laeva Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinide jaoks. Kes see ettevõtte olla võiks, pole hetkel veel otsustatud, kuid üheks variandiks laual on Eesti Loots. Järgmise sammuna, kui laevad hangitud, korraldatakse teine konkurss, leidmaks opereerija mandri ning Saaremaa ja Hiiumaa vahele, eeltingimusega, et kasutatakse riigile kuuluvaid laevu.
Riigile kuuluv AS Eesti Loots omab Eesti tingimustes suhteliselt pikaajalist laevastiku omamise ja opereerimise kogemust.