Riigiportaal tahab muutuda kasutajasõbralikumaks. Põhimõtteliselt on juba praegu võimalik elada kodust lahkumata: teha tööd arvutiga, oodata palgapäeval selle eest tasu pangaülekandega, e-hääletada, teha ostud e-keskkonnas ja lõppeks leida e-sõbradki suhtlusportaalidest.
E-teenustele tuleb aina lisa
«Eesti parima e-teenuse» žürii esimees Katri Ristal nentis, et Eesti e-teenuste areng on kui kosmos võrreldes ülejäänud maailmaga. «Me oleme kohati küll rahulolematud, aga kui me näeme seda, mida mujal maailmas veel ei olegi, siis saame aru, kui õnnelikud me tegelikult oleme,» tõdes ta.
Tema väidet kinnitab fakt, et just neil päevil külastavad Eestit rahvusvahelise e-lahenduste konkursi World Summit Award žürii liikmed. Tegemist on ekspertidega 18 riigist, kes tulevad tutvuma e-Eesti edulooga ning ühtlasi korraldavad Tallinnas oma töökoosoleku.
Suured arengud
Mida huvitavat meil siis e-teenuste vallas on? Ristal märkis, et hüppelised arengud toimusid juba 10–15 aastat tagasi, meil on olemas elektrooniline ID-kaart, X-tee, kus info andmebaaside vahel turvaliselt liigub – juba ainuüksi seda tema sõnul mujal maailmas ei ole.
Viimase aasta suurim areng on see, et riigiportaali sisse loginud kasutaja näeb menüüpunkti »Minu asjad» all kokkuvõtet oma tähtsamatest andmetest. Eestis äsja loodud on ka SignWise (signwise.me), mis pakub digiallkirjastamise teenust rahvusvaheliselt.
Katri Ristal tõdes, et see ongi üks arengusuundi, et siin kasutusel olevad e-teenused oleksid kättesaadavad ka mujal.
Riigiportaali sisujuhi Aarne Seppeli sõnul on riigiportaalis paljud teenused hooajalised: suvel on kõige populaarsem sisseastumise infosüsteemi (sais.ee) kasutamine, enne seda riigieksamite tulemuste vaatamine; talvisel ajal kasvab hüppeliselt haigushüvitiste ja digiretseptide vaatamine. Lisaks on populaarsed enese heaoluga seotud teenused, näiteks toetuste taotlemine.