Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Päevaleht piirab sügisest paberlehe lugude netis avaldamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Postimees ja Eesti Päevaleht kõik paberlehe lugusid veebis enam ei avalda.
Postimees ja Eesti Päevaleht kõik paberlehe lugusid veebis enam ei avalda. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Ka Eesti Päevaleht hakkab varsti piirama ajalehe trükiväljaandes ilmunud uudiste tasuta avaldamist veebilehel. Lehe peatoimetaja kinnitusel on tegemist ülemaailmse trendiga.

«Eesti Päevaleht Online`i uuenduse raames toome sügiseks lugejate ette võrguväljaande uuel kujul ning selle uuenduse käigus muutub kindlasti senine praktika, mille kohaselt kõik paberväljaande artiklid olid alates südaööst tervikuna internetist vabalt saada,» ütles Päevalehe peatoimetaja Lea Larin Postimees.ee'le.

Tema kinnitusel saavad Päevalehe tellijad kindlasti ka edaspidi paberlehes ilmunud materjale täies mahus võrguväljaande kaudu lugeda.

Peatoimetaja sõnul on hetkel kõik Eesti portaalid nii välimuselt kui pakutava uudistevaliku osas äärmiselt sarnased.

«Eesti Päevaleht Online hakkab erinema Postimees.ee'st, Õhtulehest, Äripäevast, Delfist sisuliselt ja välimuselt, keskendudes kvaliteetkanali kontseptsioonile,» lisas ta.

Larini sõnul vajadus hea ajakirjanduse järele ei kao kuhugi ning ei kao ka hea ajakirjandus ise. «Eesti Päevaleht hakkab paberlehes aina rohkem pakkuma hästi kirjutatud, süvitsi minevaid lugusid, nagu analüüside seeria, millega alustasime,» rääkis ta. Uudis, kuid sealjuures hästi tehtud ja kvaliteetselt vormistatud uudis jääb aga internetti.

Larini hinnangul ei peaks ajalehed internetis oma sisu tasuta ära andma. «Ka majanduslikult parematel aegadel tõid veebireklaam sisse ca 10 protsenti ajalehtede reklaamirahast,» selgitas ta.

Tema sõnul otsivad ajalehed terves maailmas võimalust võrguväljaannetes avaldatava sisu eest samuti raha teenida. «Näiteks Rupert Murdoch [maailma üks mõjukamaid meediamoguleid - toim.] on lubanud selle aasta lõpuks kõikide oma lehtede sisu internetis tasuliseks muuta,» tõi ta näite.

Tagasi üles