Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Kert Karus: SDE varjas kampaaniakulutusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Summad on suured, kuigi ühe inimese võlgnevus on tavaliselt 20 kuni 40 eurot.
Summad on suured, kuigi ühe inimese võlgnevus on tavaliselt 20 kuni 40 eurot. Foto: Margus Ansu

Isamaa ja Res Publica Liitu kuuluva erakondade rahastamise järelevalve komisjoni (ERJK) liikme Kert Karuse sõnul varjasid sotsiaaldemokraadid kampaaniakulutusi.

«Minu hinnangul on sotsid varjanud oma kampaaniakulutusi. Nad on deklareerinud oma kampaania kulutusi väiksemana, kui tegelikult on raha kulutatud, ja seega on sotsid varjanud andmeid, mis oleksid pidanud olema avalikud ja läbipaistvad.»

Ta märkis, et sotside vabandused ja selgitused on naeruväärsed ega ole veenvad. «Selgitused, et arvutamise valemid on mahukad ja andmed on hajutatud, ei ole pädevad. Vahet pole, kas raamatupidamine toimub elektrooniliselt või käsitsi, see peab olema korrektne.»

Karuse sõnul on sotside telereklaami teema menetlemine komisjonis toimunud väga vaevaliselt ja seda komisjoni sotsiaaldemokraadist esimehe Ardo Ojasalu passiivsuse tõttu. Toona võttis komisjoni aseesimees Kaarel Tarand komisjoni nimel sõna avaldustega, mis ei baseerunud komisjoni seisukohtadel.

«Kuni selle teemani ei ole olnud võimalik heita Ojasalule ette kallutatust või ebaprofessionaalsust. Nüüd aga on nii minu kui veel mitme komisjoni liikme silmis tema ja Tarandi usaldusväärsus kahanenud.» Kogu komisjoni pädevust ja usaldusväärsust see Karuse hinnangul kahtluse alla ei sea.

Ta lisas, et loodetavasti on Ojasalu ja Tarand teinud õpetlikud järeldused oma käitumisest ning teema käsitlemine enam ei sumbu.

Karuse sõnul oleks lahenduseks erakondasi kohustada näitama poliitilisi tegevusi kontoplaanis eraldi real.    

Komisjon küsis 23. juulil kõigilt erakondadelt 2011. aasta riigikogu valimiste telekampaania detailseid andmeid, et hinnata võimalusi täpsemalt võrrelda ja analüüsida reklaamide mahtu. Sotsiaaldemokraadid edastasid komisjonile seejärel ka täiendatud kampaaniakulude aruande, millele on võrreldes eelnevaga lisatud üks valimisreklaami tootmise eest tasutud arve kogusummas 41 692,07 eurot.

Märksõnad

Tagasi üles