Uurimine tuvastas, et elektrirongi süttimise 11. augustil põhjustas lühise tõttu aku ülekuumenemine.
Uurimine: elektrirongi süttimise põhjustas lühis akus
Stadler Rail Group ja Elektriraudtee AS lõpetasid ühise uurimise, mille eesmärgiks oli välja selgitada FLIRT elektrirongi aku talitlushäire põhjused 11. augustil, teatas rongifirma.
Stadler on hoolikalt analüüsinud kahjustunud akut ja rongi pardaarvuti logiandmeid. Uurimise tulemusena jõuti järeldusele, et talitlushäire põhjustas seadmes sees tekkinud lühis, mis viis aku ülekuumenemiseni ja lõpuks süttimiseni. Ettevaatusabinõuna vaatas Stadler üle ka kõigi teiste Elektriraudtee kasutuses olevate elektrirongide akud, kuid ei leidnud märke sarnastest talitlushäiretest.
Uurimise tulemusena võib järeldada, et antud aku talitlushäire oli üksikjuhtum ja sarnaseid tõrkeid teiste rongide puhul ei esine. Kahjustunud aku saadeti tagasi Saksamaale tarnijale edasisteks testideks ja analüüsideks. Aku laadija tagastati samal eesmärgil tootjale Soome.
Stadler asendas kahjustada saanud aku uuega ja alates tänasest teenindab elektrirong taas kliente.