Nii mõneski 90 km/h kohas võiks lubada praegusest kiiremini sõita ning teisal jällegi aeglasemalt, leiab Tallinna Tehnikaülikooli transpordi planeerimise õppetooli juhataja Dago Antov.
Teadlane: me armastame liiga palju 90 km/h piirangut
«Kindlasti ei poolda ma üldist kiirusepiirangu tõstmist näiteks 90 km/h-lt sajale või midagi sellist, sest see tooks otsekohe kaasa liiklusohutuse halvenemise, küll aga oleksin ma nõus sellega, et meil oleks rohkem kohapõhiseid piiranguid,» ütles Antov ERR Uudistele.
Teadlase hinnangul ei peaks igal pool olema üks ja sama kiiruspiirang 90 km/h, vaid võiks olla rohkem kohti, kus piir on kas kõrgem või madalam.
«Kui täna küsida, miks on maanteedel piirang 90 km/h, siis ma arvan, et enamik inimesi ei suuda vastata, miks – see on olnud nii kogu aeg ja see on niimoodi jäänud,» ütles liiklusekspert.
Ta selgitas, et 90 km/h piirang lähtub eelkõige ajaloolisest taustast, täpsemalt nõukogudeaegsest tavast, kuid tema teada pole keegi Eestis tõsiselt kaalunud, miks on just see number hea või halb.