Raudteeõnnetuste koguarv on võrreldes eelmiste aastatega märgatavalt vähenenud, seda eelkõige otsasõidu juhtumite osas. Kokkupõrgete arv on jäänud samale tasemele.
Raudteeõnnetuste arv on vähenenud
Tänavu esimesel poolaastal toimus kokku seitse raudteeõnnetust. Maanteesõiduki ja rongi kokkupõrke juhtumeid oli kolm, neis inimesed vigastada ei saanud. Otsasõite raudteel viibinud inimestele oli neli, milles sai vigastada kolm ja hukkus üks inimene, teatas tehnilise järelevalve amet (TJA).
Kõik kolm kokkupõrke juhtumit toimusid fooridega varustatud ülesõidukohtadel, mis näitab selgelt, et tegemist oli autojuhtide tähelepanematusega.
Otsasõitude peamiseks põhjuseks on viimastel aastatel olnud asjaolu, et raudteed ületatakse selleks mitteettenähtud kohas. Selles osas ei ole olukord muutunud, ka selle aasta esimeses pooles toimunud otsasõidu juhtumid leidsid aset kohtades, kus jalakäija ei oleks tohtinud viibida.
Olukorra parandamiseks on viimastel perioodidel tähelepanu raudteel koondatud just omavoliliselt tekitatud ületuskohtade piiramisele ning liikumisteede ülevaatamisele. Lisaks on olulisel kohal uue reisiveeremi nähtavaks ja kuuldavaks tegemine, kuna see on liiklejatele harjumatu.
Lühike kogemus on näidanud, et oluliselt väiksema müra tõttu võib läheneva rongi märkamine osutuda arvatust raskemaks. Seepärast on TJA hinnangul õigustatud kasutada uute rongide puhul senisest mõnevõrra valjemat hoiatussignaali. Hoiatussignaalide ülesanne on ohutuse tagamine raudteel ning sellega piirneval alal, et hoida ära võimalikke õnnetusi.
Kuna liiklejate tähelepanematus raudteega kokku puutudes on endiselt õnnetuste peamiseks põhjuseks, siis jätkab TJA koostöös MTÜ-ga Operation Lifesaver Estonia ohutuskampaaniat «Märka rongi!», mille eesmärgiks on pöörata liiklejate tähelepanu uute rongidega seotud muudatustele ning kutsuda kõiki üles järgima liiklusreegleid ja ohutusjuhiseid raudtee ületamisel, rongi sisenemisel ja sealt väljumisel, samuti raudtee piirkonnas liikumisel.