Soome lahel Aegna saare lähedal reede hilisõhtul ööpimeduses madalikule sõitnud üle 100 aasta vana purjelaeva Blue Sirius olukord öö jooksul ei muutunud ning laev püsib stabiilselt madalikul.
Madalikule sõitnud purjelaev tuleks ära viia enne homset
Politsei- ja piirivalveameti mere- ja lennupääste koordinatsioonikeskuse peakoordinaatori Ivar Treffneri sõnul püsis öösel ja pühapäeva hommikul ilm rahulik, mis on ka kõige olulisem, et laev saaks edukalt päästetud. «Ilmateenistus ennustab kogu pühapäevaks rahulikku ilma, kuid esmaspäeval juba tuul tõuseb, seega on laeva omanikul just pühapäeval parim võimalus alus madalikult lahti saada,» selgitas Treffner BNS-ile.
Purjeka omanik ongi alustanud aktiivseid päästetöid. «Kui algab aluse madalikult lahti tõmbamine, saadab politsei- ja piirivalveamet oma esindaja sündmuskohale olukorda julgestama. Tõenäoliselt lähevad kohale koostööpartnerid Viimsi vabatahtlikust merepäästest,» lisas Treffner.
22 meetri pikkune purjelaev on paremale poole kreenis ning parem parras on kohati vee all.
Reede hilisõhtul kell 23.13 teatati politseile, et Soome lahel vajab purjelaev Blue Sirius abi, kuna on sattunud Aegna saarest loodes madalikule, lekib ning on uppumisohus. Ühtlasi anti politseile teada, et pardal on 11 inimest. Kell 23.17 väljus Pirita jahisadamast piirivalvekaater ning juhtunust teavitati Viimsi vabatahtlikke, piirivalvelaeva ja -kopterit ning läheduses viibivat Tallinki liinilaeva.
Piirivalvekaater jõudis sündmuskohale kell 23.40, mõned minutid hiljem ka Viimsi vabatahtlikud. Selleks ajaks oli madalikul oleva purjelaeva parem parras vee all. Kell 23.55 olid inimesed purjelaevalt päästetud, evakueeriti 11 inimest, nende seas neli last, ning toimetati Rohuneeme sadamasse, kus kiirabi vaatas nad üle. Kellelgi kaebusi ega vigastusi ei olnud.
22 meetri pikkune Eesti lipu all sõitev purjelaev Blue Sirius, mis oli olnud teel Tallinnast Viinistusse, jäeti maha, sest lekke tõttu oli ta osaliselt täitunud veega, tugevas kreenis ning pukseerimine ei tulnud kõne alla. Õnnetus juhtus täielikus pimeduses, tuule kiirus oli 13 m/s ning laine kõrgus kuni kaks meetrit.
Esialgse hinnangu kohaselt võis õnnetuse põhjuseks olla navigatsiooniviga, asjaolude täpsema väljaselgitamisega tegeletakse.
Politsei- ja piirivalveameti mere- ja lennupääste koordinatsioonikeskus tunnustab Viimsi vabatahtlikke, kes reageerisid sündmusele väga operatiivselt.
Blue Sirius on 1907. aastal Norras kalalaevaks ehitatud purjekas. Blue Sirius on 2006. aastast Eesti laevaregistris ning seilab sini-must-valge lipu all.