Päevatoimetaja:
Emilie Haljas
Saada vihje

Birgitta festival toob publikuni tõsiseltvõetava teatri

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Raigo Pajula / Postimees

Eesti muusikateatri suursündmus Birgitta festival tuleb taas ja toob 9.–18. augustini Pirita kloostri varemetesse muu hulgas lauludega balleti, uue kodumaise muusikali «Arabella» ja publikusõbralikuma ajakava.

Festivali produtsendi Heili Vaus-Tamme sõnul on tegu tänapäevasega muusikateatriga, rõhuga sõnal «teater». «Tihti võib ooperis kohata mööndusega tehtud teatrit. Lauldakse ja mängitakse ilusti – mis te veel rohkem tahate, see on ooper, mitte draamaetendus! Lavastused peavad olema vaadeldavad tõsiseltvõetava teatrina,» ütles Vaus-Tamm.

Tõmbenumbriks on mullune Saksa teatrielu suursündmus, Berliini Komische Operi lavastus «Seitse surmapattu», mille dirigendiks noor eestlanna Kristiina Poska. Bertolt Brechti tekstidele valminud «Seitse surmapattu » on ballett lauludega, nõudes ühelt näitlejalt võimet nii tantsida, näidelda kui laulda.

1933. aastal esietendunud Kurt Weilli lavastuses on varemalt jaotatud peaosalise Anna roll kaheks, nii et laulja ja tantsija on eri isikus. Praegune lavastaja Barrie Kosky Austraaliast otsustas rollid ühendada, et lasta Komische Operi staaril Dagmar Manzelil mitmekülgselt särada. See, et etendust juhatab eesti dirigent Kristiina Poska, on kokkusattumus, lavastus valiti algselt siiski kunstilise sisu pärast.

Pea iga päev jõuab Pirita kloostris publikuni uus lavastus, seega peab lava valmis seadma ühe ööga. «Päikesetõus on kohutav katastroof, sest siis ei saa enam valgust üles panna, » selgitas festivali produtsent Vaus-Tamm.

Esimest korda on Birgitta festivalilaval muusikal: spetsiaalselt Birgitta festivalitellimusena valminud koguperemuusikal «Arabella». Leelo Tungla libreto rõhuasetus on Eesti tänapäeva tegelikkusel, kus paljude laste vanemad on välismaal või muidu tööga ülekoormatud. «Kaasamõtlemist peaks jaguma ka teismelistele, kellest tegelikult see lugu räägib,» kirjeldas Vaus- Tamm.

«Arabella» publikule vanusepiiri ei sea, laps võiks olla piisavalt vana, et tahta ja suuta süveneda. «Lavaline tegevus on haarav, seega on lapsele, kes harjunud telekat vaatama, «Arabella» kindlasti huvitav, » ütles produtsent Vaus- Tamm. Peaosas astub Arabellana lavale Maria Soomets.

Tänavu algavad etendused varem, kella seitsmest õhtul, päikesevalguse tõrjumiseks kaetakse kloostri aknad pimendava materjaliga. Nii on külastajatel võimalus näiteks ühistranspordiga varakult tagasi koju jõuda.

Märksõnad

Tagasi üles