Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Ratastoolidega mehed sõidavad Riisiperest Haapsallu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Haapsalu raudteejaam.
Haapsalu raudteejaam. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Kruusakattega raudteetammil kulgeva sõidu pühendavad nad raudteeühenduse toetuseks. Haapsalu linna ettepanek taastada raudtee pealinnast Rohuküla sadamani ootab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vastust.

«Meie, kaela- ja seljatraumaga inimeste jaoks on Haapsalu puhul oluline, et seal on Eesti suurim neuroloogia rehabilitatsioonikeskus. Toolis olevad inimesed käivad seal vähemalt kord aastas taastusravil,» rääkis asjaosaline Hegert Mölder.

Sõitu alustab ta homme hommikul koos kahe sõbraga, liiklusvahendiks elektriline ratastool. Manuaalse variandiga ei tuleks ettevõtmine kõne alla. «Muidu ei kannata ära… muidu võtaks mitu päeva,» naerab mees.

Möldri sõnul pole teeolud veel praeguseks selged ning teekonna vältel on tarvis teha laadimispeatuseid, mistõttu ei saa ta sõidu täpset kestvust praegu öelda. Arvestuslik sõiduaeg peaks jääma kümne kuni kaheteistkümne tunni vahemikku. Alustatakse kell üheksa, kohale planeeritakse jõuda seitsme-kaheksa paiku õhtul.

Sõit on tema jaoks nostalgiline, kuna käis selle rongi abil kunagi koolis. Mees peab ettevõtmist mõnusaks suviseks tegevuseks. Möldri hinnangul on Haapsalu tohutult ilus suvine linn ning on kahetsusväärne, et säärasel asulal pole raudteeühendust. Viimane aitaks kindlasti linlaste elujärge parandada.

Haapsalu ootab ministeeriumi vastust

Möödunud nädalal saatis Haapsalu linn majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku, lisamaks kooskõlastusringil olevale transpordi arengukavale Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee ehitus.

Ettepanekus kirjutati, et kiire raudteeühendus vähendaks oluliselt Haapsalu ja Lääne-Eesti aeg-ruumilist kaugust Tallinnast, mis on Läänemaa ajalooline tõmbekeskus.

«Rongis veedetud aega on võimalik kasutada töö tegemiseks, tegemist on turvalise, keskkonnasõbraliku ja stabiilse transpordiliigiga, mis aitab oluliselt tõsta kogu Lääne-Eesti konkurentsivõimet,» seisab linna ettepanekus.

Liini taastamine Rohuküla sadamani aitaks vähendada Hiiumaa ja Vormsi elanike saarelist eraldatust ning suurendada saarte turismipotentsiaali. Viimast põhjusel, et nõnda pääseksid külastajad parvlaevani mugavamalt.

Tehtud on tasuvusuuringud, mis näitavad raudtee sotsiaalmajanduslikku tasuvust. Raudtee taastamine sai positiivse vastukaja ka Riigikogu majanduskomisjonis toimunud kuulamisel.
 

Tagasi üles