Olen tõesti väga õnnelik inimene. Mina, lihtne maapoiss, ja järsku Estonias ja koos töötamas suurkujudega nagu Ots, Kuusik, Krumm, Palm, Maiste, Voites, Kaal, Sallo, garderoobikaaslane Endel Pärn… Ja noor Neeme Järvi, kes sai Estonia peadirigendiks ja oli märgatav uue kvaliteedi majjatooja.
Võib-olla on tähed Eesti muusikateatrist kadunud seetõttu, et ilma teevad poptähed. Kunstlikud tähed. Muusikateatri tähed on peaaegu et punasesse raamatusse kantud, kui jälgida raadioprogramme. Ainult popparid ja mõned isegi küsitava tasemega. Esiplaanil on kahe suve liblikad.
Vanasti ikka – kui tuli Georg Ots, Gustav Ernesaks või Bruno Lukk vastu… Täna paljud neid ei teagi! Noh, paratamatult käib põlvkondade vahetus iga teatri juurde.
Mäletan, kui tulin 1964. aastal majja, olid just lahkunud Olga Lund, Elsa Maasik, Martin Taras, Vootele Veikat, omaaegne Estonia väljapaistev bariton, nähtus, kellest me teenimatult vähe teame ja kellest ka raadio fonoteekides pole suurt midagi säilinud. Fantastiliselt kauni häälega, mehine bariton, mis ei jäänud sugugi Kuusikule ega Otsale alla. Kirglik kalamees, kes läks ja laulis õhtuti tipprolle.
Hinnata praegusi tegijaid ja repertuaari – see on ohtlik teema ja teatri patrioodina ma kedagi ega midagi ei nimetaks. Aga repertuaar võiks olla mitmekesisem. Liiga palju on ka korduvlavastusi. Samas on ooperiliteratuur ju nii huvitav! Kummaline, et üldse mängitakse enamasti teatrites 30–40 ooperit, aga ainuüksi Donizettil on neid oma 60, ja Rossinil samuti. Näiteks «Türklane Itaalias» pole grammigi nõrgem kui «Sevilla habemeajaja», see on sädelev nagu šampanja. Süžee pole vast kõige tugevam, kuid hea fantaasiaga lavastaja suudaks palju lisaväärtust anda.