Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Raul Romi sõnul ei ole maanteeameti arvates mõttekas eakate autojuhtide sõidukeid eraldi märgistada. «Pigem on suund üksikisikute sõiduautode kohustuslikust märgistamisest loobumise suunas, näiteks «vahtralehe» märk esmase juhtimisõigusega juhtide sõidukitel,» ütles Kangur.
Kas eaka juhi autole eraldi märgistus?
«Vabatahtlikud on näiteks märgised «beebi autos», «naine roolis», mida liikluses autodel kohtab. Kui on soov sellisel moel teisi liiklejaid informeerida, on see iga sõidukijuhi enda valik. Sama põhimõte võiks puudutada ka eakaid juhte,» arutles ta.
Politsei- ja piirivalveameti kommunikatsioonibüroo pressiesindaja Tuuli Härsoni sõnul peab politsei erimärgistamisest olulisemaks seda, et liikluses ei osaleks inimesed, kelle tervislik seisund ei võimalda tõesti enam juhtida.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa teada pole eakate sõidukijuhtide märgistamist kuskil rakendatud ja ta ei näe selleks liiklusohutuse seisukohalt põhjendust. «Kui liiklusohutusalastest meetmetest rääkida, siis on eelkõige oluline tagada, et liikluses osalevad juhid oleks füüsiliselt ja vaimselt võimelised sõidukit ohutult juhtima. Kui juhi sõiduvõimekus on ohutuks liiklemiseks piisav, siis ei ole ju vahet, kui vana ta on,» ütles Ernits.