Ning kui arvestada turistide suurt voolavust, ei tohiks lennukite täituvus samuti probleem olla. «Opereerides korraga kahe vesilennukiga, mõlemaga kuni 15 korda päevas ning kui reisijate täituvus on 70 protsenti, saab kuus teenindada vastavalt lennuki suurusele kuni kümme tuhat reisijat, mis on kõigest umbes 1,5 protsenti kogu reisijate voolust,» kirjutab Uibo oma uurimuses.
Kuigi vesilennuk oleks reisijale mugav, kiire ja taskukohane, on sel ka arvestatavaid miinuseid. Riskidena on Uibo uurimustöös välja toonud näiteks ilma – tuule, lainetuse ja nähtavuse ning analüüsides 2012. aasta Eesti ilma andmeid, selgus, et kui tööpäevadel väljuksid lennukid päikesetõusust –loojanguni mõlemast linnast igal täistunnil, oleks kevadest sügiseni ilma tõttu ära jäänud umbes 15 protsenti lendudest.
Uibo analüüsis töös ka mitmeid erinevaid vesilennukitüüpe ning leidis, et Twin Otteri tüüp oleks kõige kasumlikum. Kasumianalüüs näitab, et ühe antud tüübi lennukiga tuleks lennata vähemalt 1700 lendu, et kasumisse jääda. See teeks umbes 56 täislennupäeva mõlemas suunas, mis suvisel ajal peaks kenasti välja tulema.
Pikaaegne piloot ning uurimustöö juhendaja Jaanus Orusalu leiab, et vesilennukitega Tallinna ja Helsingi vahel opereerimine oleks hea mõte, kuid suurimaks küsimuseks oleks see, mida lennukitega talvisel perioodil peale hakata. «Kuna vesilennukitele saab alla panna pantoonide asemel ka rattad, siis üheks võimaluseks oleks talveperioodil lennata nendega Eesti väikesaarte – Kihnu, Ruhnu, Vormsi ja teiste – vahet,» ütleb ta. Teise variandina pakub ta välja, et ära saaks kasutada lõunapoolsete maade talvist turismihooaega ning rentida lennukid meie külmaks perioodiks lõunamaadesse.
Lennukite hinnale viidates tõdeb Orusalu, et see ongi vist kogu idee kõige suurem konks. «Oleks vaid rahakaid ja ettevõtlikke inimesi, kes julgeksid midagi sellist teha,» loodab ta.
Vesilennuk lendab sisuliselt sama kiiresti kui kopter, kuid oleks sealjuures poole odavam ja mahutaks kaks korda rohkem reisijaid. Laevaühendust võidab vesilennuk kiirusega, lennukiühendust aga asukoha ja väiksema ajakuluga.