Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Mupo pitsitab jätkuvalt taksojuhte

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urmas Tooming
Copy
Politsei ja maksuameti ühisreid taksode kontrollimiseks.
Politsei ja maksuameti ühisreid taksode kontrollimiseks. Foto: Artur Sadovski

Aprillis ja mais korraldas Tallinna munitsipaalpolitsei koos transpordiametiga mitu edukat ühisoperatsiooni, mille käigus avastati piraattaksosid ning muid taksoteenuse osutamise korra rikkumisi.


Ebaseaduslik taksoteenuse osutamine lõppes süüdlastele kopsakate rahatrahvidega. Tallinna munitsipaalpolitseiameti juhataja Kaimo Järviku sõnul ei heiduta aga suured trahvid kahjuks selliseid isikuid. Juba nädal pärast karistuse saamist võis neid jälle näha kesklinnas kliente ootamas.

Järviku sõnul on tekkinud mitu firmat, kes osutavad taksoteenust nõutava litsensita, nimetades oma teenust juhiga sõidukirendiks või lühirendiks.

Mupo taksokontrolli osakonna peainspektor Artur Afanasjev ütles, et linnas sõidavad ringi ja võtavad kliente peale libataksod logoga STR. Neil sõidukitel puudub taksoveoluba ja sõidukikaart ning ka hinnakiri. Seega ei tohi nad taksoteenust osutada.

Samuti võib linnas liikumas näha autosid, mille plafooni esiküljel ilutseb sõna «Cap». Niisuguste sõidukite juhid osutavad ebaseaduslikult taksoteenust. Peale selle sõidavad Tallinnas autod, mille külgedel või plafoonil on kiri «Rent» või «Taksorent». Ka need ei ole õiged taksod. Afanasjevi sõnul peaksid inimesed selliseid libataksosid igal juhul vältima.

«Nende firmade juhid on teadlikud, et nende puhul on sisuliselt tegemist taksodega, mis eeldab vastavate dokumentide vormistamist ning lubade saamist,» kinnitas Järvik. «Seega rikuvad nad sihilikult seadust. Munitsipaalpolitsei on algatanud niisuguste firmade suhtes väärteoasju.»

Põhjuseid seaduserikkumiseks on mitu. Näiteks ei väljastata taksoveoluba isikutele, kellel on maksuvõlad või kellel on kehtivad karistused taksoveo eeskirjade või liikluseeskirjade rikkumises või kellel on kehtiv kriminaalkaristus.

Järviku sõnul saab iga inimene ka ise kindlaks teha, kas tegemist on petturtaksojuhiga või mitte. Õigel taksol peab olema kolm tunnust: taksoplafoon, mille esiküljel on ainult sõna «Takso»; hinnakiri, mis on kleebitud auto parempoolse tagaukse klaasile ja armatuurlauale ning taksomeeter koos printeriga. Piraattaksod üldjuhul kõigile neile nõuetele ei vasta.

Sõidu lõppedes peab taksojuht andma sõitjale taksomeetri printeril trükitud kviitungi, millele on märgitud vedaja nimi ja registrikood, sõiduki registreerimismärk, teenuse osutamise kuupäev ning sõidu alguse ja lõpu kellaaeg, tariifid, osutatud teenuse maksumus kõigi kasutatud tariifide lõikes ning üldmaksumus. Kviitungil peab olema märgitud ka see, et tegemist on taksotšekiga, mitte niinimetatud lühirendi arvega.

Kui taksojuht niisugust kviitungit ei väljasta, võib klient keelduda sõidu eest tasumisest.

Märksõnad

Tagasi üles