Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Ojasalu: pinged komisjonis põhjustas möödarääkimine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ardo Ojasalu
Ardo Ojasalu Foto: Egert Kamenik / Postimees

Erakondade rahastamise järelevalvekomisjoni (ERJK) esimehe sotsiaaldemokraadist esimehe Ardo Ojasalu sõnul põhjustas komisjonisisesed pinged ajakirjanduslik möödarääkimine, kuid tänane istung võttis pinged maha ja loodetavasti rahulik töömeeleolu jätkub.

«Tänane koosolek oli mõnevõrra närvilisem kui tavaliselt, aga ta ei läinud selliseks, et midagi oleks eskaleerunud või edasi arenenud,» ütles Ojasalu komisjoni istungi järel ajakirjanikele.

Ojasalu sõnul tekkisid pinged komisjon aseesimehe Kaarel Tarandi Delfis avaldatud artiklist, millest jäi mulje, nagu ei oleks ERJK valmis sotsiaaldemokraatide telereklaami teemat üldse arutama.

Tarand ütles artiklis järgmist: «Ka pärast Eesti Ekspressis (2. mai, Sotside valimiskampaania saladus) ilmunud ja sotsiaaldemokraatide reklaamikulusid kajastanud lugu on ERJK oma koosolekutel reklaamikulude teemat käsitlenud ning konsulteerinud ka rea reklaamituru ekspertidega. Ekspertarvamuste ning erakonnaseaduses 2011. aastal kehtinud aruandluskorra kõrvutamisel on aga jõutud järeldusele, et komisjon oma pädevuse ja võimaluste piires mingile vettpidavale lõppotsusele antud teemal jõuda ei saakski.».

Ojasalu sõnul oli see ajakirjanduslik möödarääkimine. «Seda lauset tõlgendati, nagu poleks komisjon valmis sotside telereklaami teemat arutama, kuigi komisjon ei olnud seda teemat üldse sellel kombel arutama. Ma saatsin hiljem Delfile õige info ja ka Kaarel Tarand ütles, et ta palus Delfil selle lause ära parandada, aga millegipärast seda ei tehtud,» rääkis Ojasalu.

Ta kinnitas, et komisjon langetab kõik otsused kollegiaalselt ja ükskõik, mida üks või teine komisjoni liige ütleb, ei muuda seda, mida komisjon on otsustanud.

«Lõppkokkuvõttes oli see üksteisest möödarääkimise teema, sellest tekkis ajakirjanduslik mull. Asi puhuti rohkem üles, kui seal tegelikult rohkem teemat oli. Komisjoni liikmed tegid mulle etteheiteid, et ma ajakirjanduses ilmunud väärinfot kohe ümber ei lükanud, nad leidsid, et ma oleks pidanud seda kohe tegema. Kuna oli jaanipäeva aeg ja 3. juulist olin ma oma põhitöölt puhkusel, siis ma ei tegelenud igapäevaselt tööasjadega ja ei tõtanud seda infot kohe ümber lükkama,» selgitas Ojasalu.

Ta lisas, et tänasel komisjoni istungil sai närvilisus maha võetud ja loodetavasti rahulik töömeeleolu jätkub. Ajakirjanduses ilmus info, nagu kaaluks osa komisjoni liikmeid esimehe Ojasalu ja aseesimehe Kaarel Tarandi umbusaldamist, kuid nii kaugele täna asi ei läinud.

Erakondade rahastamise järelevalvekomisjoni menetluses on praegu Sotsiaaldemokraatliku Erakonna telereklaami maksumus 2011. aasta riigikogu valimiste kampaaniaaruandes. Valimiskuludena märkis SDE 725 000 eurot, sellest kulus telereklaamidele veidi üle kolmandiku. Parteide kampaaniakulusid võrreldes tekkis küsimus, kas kulud ikka olid nii väikesed. 2010. aasta novembris ja detsembris jooksis SDE 20. aastapäevale pühendatud reklaam, mida erakond oma kampaaniaaruandes ei kajastanud. Selle reklaamikampaania maksumus oli 60 000 eurot, kuid isegi selle summa liitmisel olid sotside telereklaami kulud teiste erakondadega võrreldes oluliselt väiksemad.

Märksõnad

Tagasi üles