Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Lugeja küsib: miks validaator tõrgub?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: Toomas Huik

Postimehe lugejale Madlile tekitab muret pileti valideerimine Tallinna ühistranspordis. Nimelt ostis Madli ühiskaardile kuupileti, samas oli tal sinna jäänud varasemalt kaardile kantud raha. Trammiga sõites näitas validaator aktiivset kuupiletit, kuid bussiga sõites näitas validaator, nagu oleks sõitja ostnud pileti ja võtnud varasemast ajast ühiskaardile jäänud raha maha. Nii on lugejal juhtunud mitmel korral. „Kuidas ühes transpordis saab validaator aru ja teises ei saa? Ühes ütleb, et on aktiivne kuupilet ja teises võtab raha,“ uurib ta.

Vastab Kristjan Konks, AS-i Ühendatud Piletid tegevjuht ja juhatuse liige.

Üks võimalus, kuidas selline olukord võib tekkida, on juhul, kui sõitja on kaardi äsja ostnud. Siis pole kaart veel kõikidesse bussidesse jõudnud (sünkroniseerunud) ning näitab, et võtab kaardil olevat raha ja müüb sõitjale pileti. Pärast kontrollitakse keskserveris veel kord kõik tehingud üle. Kui kaardinäitamine keskserverisse jõuab, siis juhul, kui kuukaart on olemas, tegelikult raha maha ei võeta.

Aeg-ajalt on olnud olukordi, kus on samasuguse küsimusega pöördutud AS-i Ühendatud Piletid poole, ja on selgunud, et pilet ei kehti mingis piirkonnas või sellel kuupäeval. Näiteks on pileti kehtivusaeg läbi saanud või ei ole veel alanud. On olnud juhuseid, kus tahetakse osta ühispilet, aga ostetakse ainult Harjumaa pilet ja siis see Tallinnas ei toimi. Kui väga detailidesse minna, võib neid põhjuseid olla rohkem, aga et väga täpselt öelda, peab vaatama ühiskaardi numbri järgi, mis seal tehtud on.  

Kui on veel lugejaid sarnase probleemiga, peaksid nad pöörduma AS-i Ühendatud Piletid poole, ütlema oma ühiskaardi numbri – siis saavad sõitjad kõige täpsema vastuse vastuse probleemile.  

Tagasi üles