Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Läti laev tõi Kajsamoorile suurtüki

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Täna jõudis Admiraliteedi basseini lätlaste Kuramaa hertsogi Jakobi lahingulaeva koopia purjelaev Libava.


Homme võtab Libava koos Vene purjelaevaga Štandart ja Eesti ajalooliste laevade Kajsamoori, Blue Siriuse ja Hoppetiga osa merelahingust Tallinna lahel.

Kui Tallinna lahel etendatakse merelahingut esmakordselt, siis Libava jaoks on merel sõja mängimine harjunud asi. Laeval on korralikud suurtükid ning üks suurtükk toodi kaasa ka Kajsamoori jaoks, millel olevat üks tuletoru puudu. Lätlased aga võivad tänapäevalgi kiidelda kahurivalamise kunsti valdamisega.

Libava pardakahuritel on kaks vappi. «Üks on Liepaja vapp, kuna Liepajas ehitati selliseid laevu. Teine aga on tuntud Läti helilooja Zigmārs Liepiņši vapp, sest just tema algatas niisugusete suurtükkide tootmise ja rahastas seda,» rääkis Libava meeskonnaliige Viktor Hrustaljov.

Laeval leidub muudki relvastust. Ühiskajuti seinal on nii mõõgad kui musketid. Mõõgad on Hrustaljovi sõnul ohutuse kaalutlustel nüriks tehtud, kuid musketid on selle eest täiesti töökorras.

Tallinna jõudis Libava Gdanskist, reisile kulus neli päeva. Siia tüürisid laeva kaks meest, kuid selleks, et merepäevadel purjedega sõita, tuleb meeskonnale lisa. «Kohe saabuvad Riiast kolm inimest, sest lõbusõitudel on rohekem mehi vaja. Ja kohe pärast merepäevi sõidame Eesti saartele, kus meil on palju sõpru,» rääkis Libava kapten Anatoly Molokanov. Hommeõhtuse merelahingu ajaks võtavad Libava ja teised seal osalevad laevad peale ka publikut, kuid kõik kohad on kahjuks juba välja müüdud.

Kui Eestis nimetatakse niisugust laeva koopiaks, siis Hrustaljovi sõnul tuleb üksteisest eristada koopia- ja replica-laevu. Koopia tähendaks tema sõnul vana-aegsest laevast üks-ühele koopia tegemist. Kuna Libaval on peal mootor, siis tulevatki laeva nimetada replicaks. «Vanaaegse purjelaevaga sõitmiseks läheks vaja suuremat meeskonda ja see läheks pikematel sõitudel üsna kalliks kätte,» nentis Hrustaljov.
 

Märksõnad

Tagasi üles