Nii et mulle oli justkui punane vaip jalge alla lükatud. Läksin mööda tänavat, vastu tuli Ants Üleoja ja küsis, et kuule, sa oled ju «Palve» kirjutanud, kas sul mõni lugu veel on, võiksime sind kooriga aidata. Ütlesin, et mul mingi «Koit» on, ja tema vastu, et anna siia.
Salvestamisel oli põhi juba sisse mängitud, mina laulsin peale ja kohe, esimese korraga õnnestus. Kuidas koor omakorda laulis, mina enam ei kuulnudki. Juba järgmisel päeval oli see raadios ettekandel ja jõudis kohe kõigini. See oli laulva revolutsiooni aeg.
Ega see väga kontserdile sobigi, kuulub pigem mõne rituaali juurde. Seda peab laulma siis, kui on õige aeg.
Hiljuti juhtus sihuke lugu, et Tallinnas olid üliõpilaspäevad ja esinesid Iff ja mina ja noored lauljad. Laulsin oma laulud ära, aga rahvas hakkas karjuma «Koit! Koit! Koit!». Me polnud muusikakooli poiste bändiga seda läbi mänginud, küsisin üle õla, et kas teate seda lugu. Ja see lugu läks lumme, kuigi rahvas röökis kaasa. Kõik laulud ei sobi igale poole.
Seda teatakse väga vähe. Hiljuti Armeenias tegime seda Hortus Musicusega, see kõlab täpselt nii, nagu oleks kirjutatud 14. sajandil. Kummaliselt sammuv lugu, natuke folgilik, väga meditatiivne ja psühhedeeliline, kontserdilgi peaks pullilt kõlama.
Minu uuemad lood ongi meditatiivsed. Millegipärast tuleb selliseid laule viimasel ajal rohkem. Mul on olnud aeg, mil püüdsin luua džässilikke harmooniaid, suhteliselt keerulisi. Mõned ongi kihvtid, näiteks «Talveöö», sõbrad muusikud ja komposiitorid on öelnud, et ohoh!