Sel nädalal kehtestati Tallinnas Pärnu maanteel teetööde tõttu kiirusepiirang 30 kilomeetrit tunnis, kuid suurem osa sõidukijuhte eiras seda üksmeelselt ning rataste alt paiskus veel kinnisõitmata kivipuru tagantulijate peale.
Kiirusepiirangu rikkujad panevad teedel killustiku lendama
Eile ja Üleeile oli kiirusepiirang Pärnu maanteel Järve kandis, Viljandi maantee otsast linna poole. Hommikuse tipptunni ajal ei pannud sõidukijuhid 30 märki tähelegi. Eriti uljalt vajutasid gaasi need juhid, kes Viljandi maanteelt Pärnu maanteele pöörasid. Nende puhul tekkis kahtlus, et patustatakse ka linnas üldiselt kehtiva 50 kilomeetrise tunnikiiruse nõude vastu.
Selles kohas ei olnud tee peal küll päris lahtist killustikku, kuid äsja lõppenud asfalteerimistöödest oli sõiduteele jäänud piisavalt väiksemat kivipuru, mis rataste alt tagant tulevate sõidukite peale lendas.
Lahtisel killustikul kiiruseületajad seavad If Kindlustuse hinnangul sellega ohtu peamiselt enda auto, kuid möödasõidul ka kaasliiklejate omad.
Tallinncity küsimustele vastas If Kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss.
Kuidas menetletakse värskelt pinnatud tänavatel piirkiiruse ületamisega tekkinud kahjustusi?
Kindlustusseltsil on keeruline tõestada piirkiiruse ületamist ning sellega me ka ei tegele. Tavapäraselt hüvitatakse taolised kahjud kaskokindlustuse alusel ning klaasi parandamine või vahetus on seega kliendile tasuta.
Kui palju on teil üldse n-ö laual juhtumeid, kus autoomanik on saanud teise killustikkattel lubatust kiiremini sõitnud auto tõttu kahjustusi?
Ei oska eraldi välja tuua kiiruse ületamisest põhjustatud kahjusid, kuid eelkõige on kihutaja ohtlik vastutulijatele ning iseendale. Tavaliselt saavadki kannatada just kiiremini sõitjad ise, kuna teise sõiduki ratta alt õhku lennanud kivile sõidab tema kiiremini pihta ning seega on purustusjõud suurem.
Neid kahjusid, kus kannatada saab aeglaselt sõitev sõiduk, on suhteliselt harva.
Lisaks õigele sõidukiirusele on väga oluline ka pikivahe hoidmine.
Milliseid kahjustusi see üldse toob, kui värskel peenkillustikkattel näiteks lubatud 30 tunnikiiruse asemel 60 tunnikiirusega sõita?
Kindlasti on kahju tekkimise tõenäosus oluliselt suurem ning peamiselt põhjustab see klaasikahjusid vastassuunas liikuvatele sõidukitele ning kiiruseületajale endale, lisaks klaasidele võivad kannatada saada ka tuled ning kapott. Veel on oht, et pindamise järel peene lahtise killustiku tõttu on pidamine oluliselt vähenenud ning suurema kiiruse tagajärjel ei saada pidama, tulemuseks eesolevale sõidukile tagant otsasõit.
Klaasikahjusid on meil tänavu olnud rekordarv, suur roll on kahtlemata löökaukudest lahti sõidetud kivikestel ning pindamise killustikul.