Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Huligaan viskas uue rongi esiakna kiviga puruks, kahju üle 15 000 euro

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Andres Einmann
Copy
Puruks visatud esiklaas vedurijuhi poolt vaadatuna.
Puruks visatud esiklaas vedurijuhi poolt vaadatuna. Foto: Elektriraudtee

Tundmatu mees viskas täna hommikul Tallinnas Rahumäe jalakäijate sillalt kiviga katki Elektriraudtee uue rongi esiakna, ettevõte hindab tekitatud kahju suuruseks rohkem kui 15 000 eurot.

Elektriraudtee turundusjuht Norbert Kaareste ütles Postimehele, et mees viskas kivi elektrirongi aknasse täna hommikul kella 8.50 ajal.

«Rong sõitis Pääsküla suunas ja Rahumäe jalakäijate silla alt läbi sõites lendas esiklaasi kivi. Rongijuht nägi, et sillal oli jalgrattaga mees spordiriietes,» lausus Kaareste.

Kivi tekitas rongi esiaknasse mõra ja ettevõte peab klaasi välja vahetama. Klaasivahetus läheb maksma üle 15 000 euro.

«Tekitatud rahalisest kahjust on tähtsam see, et ohtu pandi rongijuhi ja reisijate turvalisus. On väga kurb, et juba kolmandal uute rongide opereerimise päeval toimus selline asi. Loodetavasti ei saa uued rongid olema pidevate vandalismiaktide all,» sõnas ta.

Elektriraudteel on uutele rongidele varuosad olemas ja uus esiklaas on Eestis olemas. Mõranenud esiklaasiga rong jääb esialgu liinile sõitma, Elektriraudtee otsustab tänase päeva jooksul, millal esiklaasi vahetama hakatakse. Kaareste tõdes, et paratamatult tuleb klaasivahetuse ajaks rong mõneks ajaks liinilt maha võtta.

Kaareste sõnul teeb rongi esiklaasi niivõrd kalliks see, et tegemist on eritellimuse ja tehnoloogia viimase sõnaga.

«Klaas sisaldab endas soojendust, UV-kaitset ja palju muud. Klaas on kolmekordne, olles nii vastupidav kiirustel 160 km/h ja enam ning taludes vibratsiooni raudtee seisukorrast sõltumata,» lausus Kaareste.

Ta lisas, et klaas on erimõõdus, üle kahe ruutmeetri suur ja valmistatud eritellimusena Šveitsis.

Ettevõte teeb juhtunu tõttu politseile avalduse.

Elektriraudtee uued Šveitsist ostetud Stadleri rongid hakkasid reisijaid teenindama alles üleeile.

Tagasi üles