Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Hõbemägi: tudeng on muutunud kliendiks, keda tuleb teenindada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Priit Hõbemägi
Priit Hõbemägi Foto: Mihkel Maripuu

Ajakirjanik ja Tallinna Ülikooli õppejõud Priit Hõbemägi tunnistas Peeter Lorentsi ümber puhkenud skandaalist rääkides, et mingis mõttes on tudeng muutunud kliendiks, keda tuleb teenindada ja kellel tuleb igal juhul lasta kursus või kõrgkool lõpetada.

«On tänuväärne, et tänu Lorentsi isikule teema üles tõusis, Lorents endise riigikogulase ja värvika isikuna suutis selle teema üles vedada,» rõhutas Hannes Astok Kuku raadio saates «Keskpäevatund».

«On avalik saladus, et akadeemilistes ringkondades on üliõpilasesinduste ja organisatsioonide võim kasvanud, õppejõud tajuvad seda survena, pole harjutud teise poolega nii arvestama,» selgitas Hõbemägi.

«Mingis mõttes on üliõpilane muutunud kliendiks, keda teenindada, kellel igal juhul tuleb lasta ära lõpetada, kuna teaduskonna või instituuudi eesmärk on kindel arv bakalaureuse- ja magistrikraadiga lõepatajaid. Uue kõrgharidusreformiga on see täpselt paika pandud,» rääkis Hõbemägi. «Kui näiteks 135 tudengit välja praakida, siis tuleb suur paha, sest ta ei täida siis tulemuslepingut, mille ülikool on ministeeriumiga sõlminud.»

«Lorentsi tegevus antud juhul mõjub hästi õppejõududele, kes tajuvad mahakirjutamise probleemi selles elektroonilise mahakirjutamise ja plagieerimise ajastul ja tahavad midagi ette võtta,» sõnas Hõbemägi.

«Tänapäeva massiülikoolis on asi ka tudengite endi käes: teravamad pliiatsid võiksid olla huvitatud sellest, et mingid vahed tekiksid,» leidis Indrek Tarand.

Tagasi üles