Erakondade rahastamise järelevalvekomisjoni (ERJK) sotsiaaldemokraadist esimehe Ardo Ojasalu kinnitusel ei vasta tõele süüdistused, nagu uuriks komisjon mõne erakonna tehinguid äärmiselt suure tähelepanuga ja jätaks mõne erakonna uurimata.
Ojasalu kinnitusel uurib ERJK kõiki erakondi võrdselt
Tänane Eesti Ekspress kirjutas komisjoni esimehe Ojasalu ja reformierakondlasest liikme Meelis Atoneni konfliktist, kuna viimase sõnul uurib komisjon järjekindlalt Reformierakonna asju.
«Atonen on komisjoni liige, ta teab täpselt, mis on komisjoni päevakorras ja kui talle on jäänud mingisugune mulje, siis on see ta isiklik teema. Esimene erakond, kes sai komisjonilt trahvi, oli Sotsiaaldemokraatlik Erakond, selle võib protokollidest üles otsida. Meelis Atonen on oma arvamustes selgelt subjektiivne,» ütles Ojasalu.
Tema sõnul on komisjoni suurem tähelepanu Reformierakonna rahaasjade suhtes seotud selle erakonna enda tegemistest. «Kui keegi arvab, et sotside tegevust ei kontrollita, on ta millestki tendentslikult aru saanud,» rääkis Ojasalu.
Ta tunnistas, et komisjoni töö on viimasel ajal läinud närviliseks, aga seni on kõik vajalikud asjad saanud tehtud.
Erakondade rahastamise järelevalvekomisjoni menetluses on praegu Sotsiaaldemokraatliku Erakonna telereklaami kulude uurimine, kuid eelmisel nädalal toimunud komisjoni istungil see teema arutlusel ei olnud.
Ojasalu ütles eelmisel nädalal pärast ERJK istungit Postimehele, et komisjon otsustas täpsustada infot monitooringufirmade kaudu. «Kuna raport ei olnud selleks komisjoni koosolekuks veel valminud, siis me arutame seda ilmselt järgmisel, juulis toimuval istungil,» ütles Ojasalu.
Komisjonis tekitas küsimusi SDE telereklaami maksumus 2011. aasta riigikogu valimiste kampaaniaaruandes. Valimiskuludena märkis SDE 725 000 eurot, sellest kulus telereklaamidele veidi üle kolmandiku. Parteide kampaaniakulusid võrreldes tekkis küsimus, kas kulud ikka olid nii väikesed. 2010. aasta novembris ja detsembris jooksis SDE 20. aastapäevale pühendatud reklaam, mida erakond oma kampaaniaaruandes ei kajastanud. Selle reklaamikampaania maksumus oli 60 000 eurot, kuid isegi selle summa liitmisel olid sotside telereklaami kulud teiste erakondadega võrreldes oluliselt väiksemad.