Koosolekul püüdsid lapsevanemad välja pakkuda ka teisi võimalikke lahendusi, näiteks moodulmajade ehitamine (jääb hiljaks, sest ehitus võtab aega vähemalt kuus kuud), Liivalaia gümnaasiumi ruumide kasutamine õppeks (sel juhul on lapsed pigem siiski Liivalaia õpilased).
«Lähtudes eeltoodust on meie arvates eelkõige haridusametil kohustus koordineerida Tallinna linna kui ühe piirkonna koolidesse vastuvõttu selliselt, et kõikidel lastele oleks tagatud normaalne ja nende huvidele vastav koolitee ja hariduse omandamine ning seda hommikuses vahetuses,» leidsid lapsevanemad.
Viivi Lokk selgitas Postimehele, et kesklinnas elavatest lastest määrati elukohajärgne kool Liivalaia gümnaasiumis 92 õpilasele, ühisgümnaasiumis 108, 21. koolis 116 ja Kadrioru Saksa gümnaasiumis 112 õpilasele.
Ta kordas varasemast teadaolevat, et eelkõige arvestatakse kooli määramisel lapse elukoha lähedust koolile, teiseks sama pere teiste laste õppimist koolis ning vaid võimalusel vanemate soove.
«Õppetöö korralduse üle koolis otsustab selle juhtkond, direktor. Tallinnas on koole, kus viimastel aastatel on kooli astunud üle saja õpilase, kuid kool on suutnud oma töö korraldada ja ruume kasutada nii, et õppetöö toimub jätkuvalt ühes vahetuses,» märkis Lokk.
Loki sõnul pole ametile teada uuringute tulemusi, mis tõestaksid väidet, et lastel on hommikuses vahetuses parem õppida kui õhtuses. Seda ei sätesta ka ükski seadus, rõhutas ta.
Lokk märkis, et Tallinn tegeleb koolivõrgu ümberkorraldamisega, kuid peamiselt põhjustab ebaühtlast jaotumist koolide vahel see, et inimeste tegelik elukoht ei ühti rahvastikuregistri andmetega. «Tallinna 21. kooli näitel võime kinnitada, et 126 lapsest, kellele kool on elukohale lähim, on 68 lapse (ehk 54 protsendi) aadressi muudetud aastatel 2012–2013, Tallinna ühisgümnaasiumi puhul on sama näitaja 35 protsenti,» viitas ta.