Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Ehitajate tee alla tuleb tunnel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: graafika: Alari Paluots

Kui Nõmme-Mustamäe maastikukaitseala teemaplaneering vastu võetakse ning seni tehtud ettepanekud lõplikult läbi räägitakse, kulgeb tulevikus Ehitajate tee alt tunnel ja mitmed teised ühendusteed ala jalakäijate jaoks tervikuks loomise nimel.

Teemaplaneeringu algatas Tallinna linnaplaneerimise ameti üldplaneeringute osakond koos ala valitsejaga. Ala planeeringu koostamisse on kaasatud sellega külgnevate maade omanikud.

Tunnelite, kergliiklusteede, laudteede ja sildade võrgustikuga luuaksegi ühendusteed praegu erinevate infrastruktuurielementide tõttu killustunud ala tervikuks muutmisel.

Nõmme-Mustamäe maastikukaitseala puhkevõimaluste planeerimise teemaplaneeringu ülesande püstitus oli intrigeeriv: suurendada tundlike loodusmaastike kaitstust samaaegselt puhkevõimaluste parandamisega ja kasutuse intensiivistamisega.

Ehitustöödega võiks alata kohe, kui projektid on koostatud ja kooskõlastatud. Midagi täpsemat linn veel lubada ei oska.

Praegu on teemaplaneering jõudnud etappi, kus ettepanekud avalikel aruteludel läbi räägitakse. Seni on kolmest ettepanekust kaks rahuldatud ning planeeringusse vastavad täiendused sisse viidud.

Rahuldamata jäänud kolmanda muudatusettepaneku tegi alaga piirneva krundi omanik Vahur Kivistik, kes märkis, et Raja ja Trepi tänava ühendusel tuleks kasutada olemasolevaid teid, mitte rajada uut. Tema sõnul tähendaks uue tee rajamine kaldepealse tasandamist kaevetöödega, mis rikuksid maastikku.

«Kui tee on olemas, mis, tõsi küll, pole otsetee punktist A punkti B, siis milleks lõhkuda maastikukaitseala ja rajada uus tee?» küsis Kivistik teemaplaneeringu arutelul.

Tallinna linnaplaneerimise ameti üldplaneeringute osakonna juhataja Jaak-Adam Looveeri sõnul on maastikukaitsealal tegu keerulise alaga, kus on väga pikalt ja põhjalikult kõik võimalikud radade kulgemise võimalused läbi kaalutud planeeringu ning keskkonna strateegilise hindamise (KSH) koostamise etapis.

«Maastikukaitseala valitseja esialgne seisukoht esitatud ettepaneku suhtes on resoluutne – Kivistiku pakutud alternatiiviga ei saa nõustuda. Planeeringu muutmine osas, kus kavandatakse uusi liikumisradasid ning millega kaasnevad olulised muutused kaitsealal, eeldab uusi kooskõlastusi ja võimalik, et uue KSH koostamist,» selgitas Looveer.

«Esitatud ettepanek on küll arvestatav alternatiiv, kuid linnaehituslikke ja keskkonnakaitselisi eeliseid sel pole,» lisas ta.

Kuna Kivistik ei nõustunud esmaspäevasel arutelul oma ettepanekut tagasi võtma, minnakse asja edasi arutama Harju maavanema juurde.

«Kaldun arvama, et maavanem nõustub Tallinna linnaplaneerimise ameti ja riigi keskkonnaameti kui kaitseala valitseja seisukohaga ning teemaplaneeringut ei muudeta,» ütles Looveer.

Kivistiku sõnul ei nõustunud ta oma esitatud ettepanekut tagasi võtma põhjusel, et kui teemaplaneering kinnitatakse ja ühel hetkel asutakse seda ellu viima, pole tal enam sõnaõigust.

Tagasi üles