Sündmusterohke suvi on käes, kust ja kuidas aga leida kiiresti ja mugavalt kõik oluline info toimuvate sündmuste kohta? Sündmusi koondavaid keskkondi on Eestis lugematul hulgal ning neid tekib ja kaob, valdkonna liidriks pürib aga Kultuurikava, mis projektijuht Mari Otsa sõnul on Eestis ainulaadne keskkond, lihtsustades info jõudmist võimalikult laia publikuni.
Kultuurikava.ee - mugav võimalus meeldiva sündmuse leidmiseks
Kultuurikava koondab sündmuste infot, samas jagades seda laiali üle Eesti erinevate sündmuskalendrite kaudu. Ots märgib, et nii kultuurisündmuste korraldajatel kui ka nende kohta info otsijatel on vajadus ühtse kalendri järele.
«Näiteks linnavalitsustel, millel on mitu allasutust, on vaja sisestada sündmuste infot ja seda siis erinevate keskkondade vahel jagada. Seda ei peaks tegema mitu korda,» on Ots kindel. Ots toob näiteks Viljandi linnavalitsuse, mis sisestab kõigi allasutuste info Kultuurikava keskkonda, ning vajalik teave jaguneb juba ka raamatukogu, kultuurikeskuse ja spordikeskuse kodulehtedele.
Just Viljandis ongi Kultuurikava Otsa sõnul hetkel kõige paremini sisse töötatud ning seda kasutavad palju nii korraldajad kui publik. Rohkem kasutatakse seda piirkondades, kus Kultuurikava kalendrid on lisatud omavalitsuste ja kohalike ajalehtede kodulehekülgedele.
Töötab mitmel platvormil
Ka Kultuurikava juured on Viljandis – juba 2000. aastal avati seal lehekülg «Nädal Viljandis», millest 2007. aastal sai portaal kultuuri.net. Mullu muudeti taas nime, seekord vägagi proosalisel põhjusel, et venekeelse eitusega Kultuurineti nime lõpus suurt osa potentsiaalsest kasutajaskonnast mitte eemale peletada.
Hetkel leiab Kultuurikava juba nii Postimehe kui selle sõsarväljaannete kodulehtedelt, lisaks kasutavad Kultuurikava näiteks Sirp ja Keskus ning Põhjarannik ja Lääne Elu. Erinevatesse kalendritesse jagatavad Kultuurikava kalendrid võimaldavad Otsa sõnul filtreerida, mida esmajoones näidata. Nii saab kodulehele valida näiteks kalendri, mis näitab esilehel kas valla või maakonna sündmusi, soovi korral lisaks näiteks naabervalla või -maakonna sündmusi
Ots rõhutab, et sisestatud sündmused jõuavad korraga kolme keskkonda – lisaks Kultuurikava koduleheküljele ka nende Facebooki rakendusse ning mobiilikeskkonda. Otsa sõnul on oluline ka see, et Kultuurikava kalendri mobiiltelefonis kasutamiseks ei ole vaja alla laadida eraldi rakendusprogrammi, brauseri mobiilivaatena töötab Kultuurikava erinevatel platvormidel.
Osa sündmuste infost jõuab Kultuurikavasse automaatselt, nii lisanduvad Kultuurikavasse kohe kõik sündmused Piletilevist ja Piletimaailmast, Tartu kultuuriaknast ning suurematest kinodest. «See teeb juba selle suhtluste hulga väga suureks,» märgib Ots, «eesmärk on kahtlemata, et kui sündmust otsida, siis esimene pähe kerkiv mõte oleks Kultuurikava. Et on üks keskkond, mis kõik sündmused ühendab.» Praegu leiab Kultuurikavast ligi 4000 erinevat sündmust.
Saab osta pileti
Ots lisab, et loodetavasti ei peleta kultuur keskkonna nimes kasutajaid eemale. «Kultuuri alla käib ju nii palju. Ma loodan, et ka üha rohkem sporti jõuab meie keskkonda. Me teeme iga päev selle nimel tööd.» Lisaks leiab Kultuurikavast infot ööbimisvõimalustest ja toidukohtadest, ikka selleks, et kodust kaugemale sõites kõik vajalik kergesti leitav oleks.
Kui nii mõneski sündmustekalendris vaadatakse lisatavad üritused käsitsi üle ning sündmuse avaldumine võib võtta poole päeva või rohkemgi, siis Kultuurikavas vastutab sündmuse sisu eest lisaja ning ooteperioodi ei ole. Et oma sündmust lisada, tuleb end küll kasutajaks registreerida, see käib Otsa sõnul aga väga lihtsalt ja kiirelt. Sündmuste sisestamine ning loomulikult ka nende otsimine on Kultuurikavas tasuta.
Olulise detailina toob Ots välja võimaluse otse Kultuurikava kaudu piletit osta, seda ka mobiiltelefonis. Kui pileteid müüakse mitmes keskkonnas, on ostjal valik, näiteks kas osta pääsmed Piletilevist või Piletimaailmast. «Vahel inimesed ei mõtlegi, et ühes keskkonnas võivad olla piletid otsas, aga korraldaja on andnud neid müüki ka teise, kus neid veel võib alles olla,» räägib Ots.
Kuigi võiks arvata, et Kultuurikava külastatavus on tipus nädalavahetustel, mil toimub suurem osa kultuurisündmustest, kinnitab Ots hoopis vastupidist. Kultuurikava statistika puhul tehakse eeltöö sündmuste külastamiseks reeglina ära nädala sees. Ka näitab statistika Otsa sõnul, et valdav osa Kultuurikava külastajatest jõuab sinna kindla eesmärgiga ning veedab lehel vähemalt kaks minutit. Aina rohkem näitab kasvu ka Kultuurikava kasutamine just mobiiltelefoni kaudu.